Autor: Kaubandus.ee • 28. mai 2009
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Puusepp: kokkuhoiu mõju avaldub alles teises kvartalis

Esimesse kvartalisse jäänud suur osa arenduskulusid ja vähenenud tarbimine kasvatasid kahjumit. Samas pole kulude kokkuhoid jõudnud veel mõju avaldada, sõnas ASi Tallinna Kaubamaja juhatuse esimees Raul Puusepp.

"Esimese kvartali tulemused oli ootuspärased, kuid arvan, et täna pole Eestis ühtegi kaupmeest, kes saaks sel aastal esimese kvartali tulemustega rahul olla," kommenteeris Puusepp esimese kvartali tulemusi.

Puusepp märkis, et kahjum ei süvenenud ainult tarbimise vähenemise tõttu. "See tuli tarbimise vähenemisest ja nö tarbimisstruktuuri vähenemisest. Kliendid otsivad praegu hoolega hea hinnaga pakkumisi ja allahinnatud kaupa." Ta lisas, et kaupmeeste varud turul tervikuna on hästi suured ja tehakse jõulisi allahindlusi, alla oma hinna ning marginaalid muutuvad olematuks.

Juhatuse esimees tõdes, et kahjumi kasv tulenes ka sellest, et suur osa arenduskulusid langes esimesse kvartalisse. "Mõned osakonnad Kaubamajas on olnud osaliselt kinni renoveerimiste tõttu ning Selverite uued kauplused ei ole veel käivitunud täies mahus, mis on eelmisel aastal ja selle aasta alguses avatud."

"Esimeses kvartalis ei avaldanud veel mõju need sammud, mida me kulude poolelt oleme ette võtnud juba alates eelmise aasta lõpust. Oleme ikkagi vähendanud nii koosseisu kui palkasid ja mitmes ettevõttes langesid esimesse kvartalisse täies mahus koondamishüvitised," rääkis Puusepp. "Kulude kokkuhoiu meetmed hakkavad mõju avaldama alles teisest kvartalist," lisas ta.

Puusepp tõdes, et allahindlused turul enam sellises mahus ei saa kaua jätkuda, varud hakkavad kaupmeestel saama läbi. Nii suuri ülevarusid ilmselt ei ole enam. "Samas ei prognoosi ma mingit uut ostuhullust või -rallit. Tõenäoliselt on eestlased järgmisel sügisel ja talvel väga ettevaatlikud oma ostuotsuste tegemisel," sõnas ta.

Tulemuste parandamise märksõnad on Puusepa sõnul kulud ja efektiivsus. "Kaupmehed peavad õppima nende käivetega ja selle turuga ka efektiivselt kauplema. Meie jätkame kõikidel suundadel, avame sel aastal kaks I.L.U poodi ja jätkame Selverite avamist. Kaubamajades ei jää ka elu seisma, ka seal on väiksemaid muudatusplaane."

"Autoäri on võib-olla kõige suurema kukkumise läbi teinud kolmes Balti riigis võrreldes eelmise aastaga. Hetkeseis on see, et tuleb leida teisi marke või tegevusi kõrvale, mida müüa või teenindada," ütles juhatuse esimees.

Puusepp tõdes, et arendustegevusi kulude kokkuhoiu nimel ei plaani nad siiski peatada, kuna teiselt poolt on praegu väga õige aeg arendustegevuseks. "Usume, et kes täna suudavad areneda ja õigeid otsuseid teha on tulevikus võitjad."

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757