E-Luxi juht: käibemaks on ettevõtja ja riigi vaheline asi

Ettevõtjatele palju peavalu valmistav
käibemaks tõus on E-Luxi juhi Rein Türksoni sõnul ettevõttete ja riigi vaheline
vaidlusteema, kus kliendid ei tohi kannatajaks pooleks jääda.

"Oleme sisuliselt valmis 01. juulist rakendama uut käibemaksumäära. Ka oleme firmasiseselt kokku leppinud rutiinid, kuidas käituda keerulisemate tehingute korral," ütles Türkson Äripäevale.

Ta kinnitas, et E-Luxi kliendid ei pea muretsema, kõik hinnatõusu küsimused lahendatakse kliendi kasuks ja juba tehtud tellimuste hinnad ei tõuse. "Firma kompenseerib käibemaksumäärast tingitud hinnavahe eelmiste perioodide kasumi arvelt," selgitas Türkson.

Türksoni sõnul on loogiline, et käibemaksu määra välktõus on ettevõttete ja riigi vaheline vaidlusteema ja kliendid ei tohi siin mingil määral kannatada.

Samas on Türkson veendunud, et riigikogu ja valitsus ei käitunud ettevõtjatega ausalt ja korrektselt. Käibemaksu tõusu kiirendatud korras vastuvõtmine tähendas sisuliselt seda, et riik sirutas käe otse ettevõtete rahakotti. Seega käibemaksu tõusu sildi all määrati jaekaupmeestele sisuliselt “erakorraline tulumaks”, sest ebamõistlikult lühikese etteteatamise ajaga vastuvõetud seadust ei ole võimalik sisuliselt ehk seaduse mõtte järgi täita.

Käibemaksu tõus ja hinnatõus poodides ei pruugi Türksoni sõnul aga alati korrelatsioonis olla. "Hinnatõusu paneb paika konkurents turul ehk hinna ja pakkumise suhe. Iga ettevõtte otsustab ise, kas saab hinda tõsta või mitte. Tarbimise stabiilsuse huvides kaupmehed pigem ei tõsta lähikuul hindasid," oli Türkson kindel.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

8 põhjust, miks valida PilveNAV

PilveNAV on veebipõhine ja kuutasuline majandustarkvara arenevale ettevõttele, mis kasvab koos ettevõttega. Tarkvara on saadaval valmislahendusena ja taskukohase hinnaga.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara