E-Luxi juht: käibemaks on ettevõtja ja riigi vaheline asi

Ettevõtjatele palju peavalu valmistav
käibemaksu tõus on E-Luxi juhi Rein Türksoni sõnul ettevõtete ja riigi vaheline
vaidlusteema, kus kliendid ei tohi kannatajaks pooleks jääda.

"Oleme sisuliselt valmis 1. juulist rakendama uut käibemaksumäära. Ka oleme firmasiseselt kokku leppinud rutiinid, kuidas käituda keerulisemate tehingute korral," ütles Türkson Äripäevale.

Ta kinnitas, et E-Luxi kliendid ei pea muretsema, kõik hinnatõusu küsimused lahendatakse kliendi kasuks ja juba tehtud tellimuste hinnad ei tõuse. "Firma kompenseerib käibemaksumäärast tingitud hinnavahe eelmiste perioodide kasumi arvelt," selgitas Türkson.

Türksoni sõnul on loogiline, et käibemaksu määra välktõus on ettevõtete ja riigi vaheline vaidlusteema ja kliendid ei tohi siin mingil määral kannatada.

Samas on Türkson veendunud, et riigikogu ja valitsus ei käitunud ettevõtjatega ausalt ja korrektselt. Käibemaksu tõusu kiirendatud korras vastuvõtmine tähendas sisuliselt seda, et riik sirutas käe otse ettevõtete rahakotti. Seega käibemaksu tõusu sildi all määrati jaekaupmeestele sisuliselt “erakorraline tulumaks”, sest ebamõistlikult lühikese etteteatamisajaga vastuvõetud seadust ei ole võimalik sisuliselt ehk seaduse mõtte järgi täita.

Käibemaksu tõus ja hinnatõus poodides ei pruugi Türksoni sõnul aga alati korrelatsioonis olla. "Hinnatõusu paneb paika konkurents turul ehk hinna ja pakkumise suhe. Iga ettevõte otsustab ise, kas saab hindu tõsta või mitte. Tarbimise stabiilsuse huvides kaupmehed lähikuul pigem hindu ei tõsta," oli Türkson kindel.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Erply tarkvara – iga poepidaja hindamatu abimees

Mäletad, mida su ema sulle õpetas? Pese enne sööki käed, sest see on eluliselt vajalik. Kui ta õpetaks sind tarkvara valima, ütleks ta: võta Erply, sest ka see on eluliselt vajalik.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara