Autor: Kaubandus.ee • 29. juuni 2009
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

H M: firmas võtab tüüri kolmas põlvkond

Sel nädalal võtab Stockholmi börsi kõige väärtuslikumas ning Rootsi ühes edukaimas ettevõttes, rõivaketis H M ohjad kolmas põlvkond Perssoneid ehk asutaja 34aastane pojapoeg.

Karl-Johan Perssonist saab noorim Stockholmi börsi suure börsifirma juht - reedel oli H Mi börsiväärtus ligi 448 miljardit Eesti krooni, edestades Ericssoni rohkem kui 100 miljardi krooniga.

"Firma aktsionärina näen suurt plussi selles, et Karl-Johanil on tugev omanikuhuvi ja nii pikaajaline perspektiiv, mitte kiusatus lasta end kvartalimentaliteedist kaasa kiskuda," ütles Stefan Persson, H Mi suurim aktsionär, kui poja nimi uue tegevjuhina selle aasta veebruaris välja hõigati. "Isana tunnen veidi muret, tegevjuhi amet on pingeline."

Kõik on alustanud noorelt

Mis noorusesse puutub, siis 30aastaselt avas H Mi asutaja Erling Persson 1947. aastal oma esimese kaupluse ning ka Stefan Persson oli samas eas, kui firma juhtimise isalt 1982. aastal üle võttis.

Vahepeal on H M aga palju muutunud. Kui toona tegutseti kuues riigis ja käive oli 2,7 miljardit krooni, siis nüüd on H M kolmas rõivamüügikett maailmas USA Gapi ja Hispaania Inditexi järel, millel on üle 1800 kaupluse enam kui 30 riigis. Mullu ületas käive 145 miljardit krooni.

2000. aastast H Mi juhtinud ja nüüd pensionile jääv Rolf Eriksen ütles läinud nädalal oodatust parema kvartaliaruande esitlemise järel, et H M jätkab kiire kasvu kursil. "Eesmärk kasvada aastas 10-15% oli paigas juba siis, kui mina tulin. Seda pole kavas muuta, kui Karl-Johan firma üle võtab," ütles ta Rootsi majanduslehele Dagens Industri.

Sama meelt on analüütikud, kes näevad H Mi kasvuvõimalusi nii geograafilises kui ka sortimendi mõttes. Majandussurutis loob uusi võimalusi ja odava profiili kettidel on läinud konkurentidest paremini.

Karl-Johan Perssoni ametisse asumist on nimetatud vähedramaatiliseks, eeldatakse senise kursi jätkumist. Talle endale on see aga tähelend - firmasse tuli ta alles 2005. aastal. Enne juhtis ta Londonis enda loodud konverentsifirmat.

Uute ideede käivitaja

H Mis on noor Persson viimased aastad tegelenud arendusega ja osalenud leienemises Venemaa ja Jaapani turule. Üks projekte on olnud uue kontseptsiooniga kaupluste COS käimalükkamine, kus sortiment on luksuslikum kui H Mis tavaliselt. Intervjuudes on ta kinnitanud jätkuvat laienemisambitsiooni.

Jätkub ka H Mi koostöö tippmoeloojatega. Äsja sõlmiti leping Jimmy Chooga, kelle jalavarjud lähevad tavaliselt kaubaks 7300 krooniga. H Mi kollektsioonis jäävad hinnad vahemikku 625-3100 krooni.

Karl-Johan Perssoni palk on uues ametis 15,4 miljonit krooni ja alustab ta 1. juulil.

Taust

H Mi impeeriumile pani aluse Erling Persson, kes avas 1947. aastal esimese kaupluse, mille suurim hitt-toode ja kasumiallikas oli paberist jõulutäht.1982. aastal võttis juhiohjad poeg Stefan-Persson, kes firmat jõudsalt laiendas ning oli ajakirja Forbes jõukaimate inimeste pingereas tänavu 18. kohal 14,5 miljardi dollariga.1975. aastal sündinud Karl-Johan Persson liitus H Miga 2005. aastal - seni juhtis Londoni kõrgema majanduskooli haridusega mees enda konverentsifirmat. Ta kuulub Rootsi kroonprintsess Victoria lähedasse tutvusringkonda.Perssonite perekonna käes on 34,6% H Mi aktsiatest ning 68,2% häältest, Karl-Johanile kuulub 6,1 miljonit aktsiat.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757