Rakvere: enim ostetakse viinerit, keeduvorsti ja värsket liha

Sellel aastal kasvab viinerite,
keeduvorstide, hakkliha ja värske liha populaarsus, ütles Äripäevale Rakvere
Lihakombinaadi turundusdirektor Liina Jaanson.

„Seda aastat iseloomustavad lihaturgu viinerite ja keeduvorstide populaarsuse kasv ning kallimate kategooriate, nagu seda on singid ja suitsuvorstid tarbimise langus, mis on tingitud majanduse jahtumisest ning tarbijate sissetulekute vähenemisest,“ rääkis Jaanson.

„Juba eelmise aasta lõpust alanud hakkliha ja värske liha populaarsuse kasv on jätkunud ka 2009. aasta esimesel poolaastal,“ märkis ta ning lisas, et põhjuseks on paljuski asjaolu, et inimesed on hakanud enam ise kodus süüa valmistama ning värske hakkliha on soodne ja lihtne võimalus valmistada perele maitsvat ja mitmekesist toitu.

Lihaturg suvetoodete seisukohast on marinaadis lihade koguturg võrreldes eelmise aastaga langenud 14% (aprill, mail 2009 võrdluses aprill, mail 2008- AC Nielsen). Siiski kinnitav Jaanson, et Rakvere grill-lihad olid perioodil turuliidrid.

Kuigi üldiselt on AC Nielseni aprill, mai 2009. aasta andmetel grillvorstide turg võrreldes eelmise aasta sama perioodiga langenud 4% on Rakverel õnnestunud turuosa kasvatada ja grillvorstide müük on olnud tõusutrendis. „Kasvatasime oma turuosa AC Nielseni andmetel 4,2 %-lt (veebr/märts 09) 12,8 %-le (aprill/mai 09),“ sõnas Jaanson.

Tooraine hind on viimastel kuudel olnud pidevas tõusus, sellest hoolimata ei plaani Rakvere lihatoodete hindu tõsta, kinnitas turundusjuht.

Käibe ületamist 2 miljardi krooni piiri Jaanson üle ei tähtsustaks. „Olulisem meie tegevuse puhul on jälgiga toodangu mahtu ning nii nagu ka iga ettevõtte jaoks oluline, kasuminumbrit. Elujõuline ettevõte peab olema pidevas arengus ja kasvama kasumlikult ning see on ka Rakvere Lihakombinaadi nii lühiajaline, kui ka pikaajaline eesmärk,“ rääkis turundusjuht, kelle sõnul peab Rakvere ka oma eesmärgiks jätkata Eesti lihaturu liidrina.

Rakvere Lihakombinaadi (RLK) kontserni käive ületas 2008. aastal kahe miljardi krooni piiri, olles 14% ehk 263,8 miljonit krooni suurem kui 2007. aastal, selgus ettevõtte majandusaasta aruandest. Ettevõtte puhaskasumiks kujunes 73 miljonit krooni, mis on aga 52 miljonit ehk 41,6% väiksem kui 2007. aastal. Müügimaht, mis oli 0,7% suurem kui sellele eelnenud aastal, moodustas kokku 54 412 tonni.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

8 põhjust, miks valida PilveNAV

PilveNAV on veebipõhine ja kuutasuline majandustarkvara arenevale ettevõttele, mis kasvab koos ettevõttega. Tarkvara on saadaval valmislahendusena ja taskukohase hinnaga.

Blogid

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara