Autor: Kaubandus.ee • 17. juuli 2009
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kriisi õppetunnid: homme võib olla liiga hilja

Põhiline on see, et kriisis tuleb väga kiiresti tegutseda, pole mõtet oodata, ütles Salvest ASi omanik ja nõukogu esimees Veljo Ipits.

"Kui tõus käes, siis saab juba lõplikult öelda, mida oleme kriisist õppinud. Põhiline on see, et kriisis tuleb väga kiiresti tegutseda, pole mõtet oodata. Homme võib olla juba hilja," ütles Ipits.

Ettevõtja lisas, et on kriisist õppinud seda, et kui ikka räägitakse, et majanduslangus tuleb, siis peab seda ka uskuma. "Ei ole nii, et kusagil majandusseadused kehtivad, aga meil nad ei kehti ning meiega midagi ei juhtu. Kui ohumärgid on ikkagi olemas ning need on ülemaailmsed, siis tuleb sellest tõsised järeldused teha ja aru saada, et majanduslangus tegelikkuses ka tuleb," lausus Salvesti omanik.

"Teiseks - tuleb olla paindlik ja väga palju tööd teha. Tuleks võimalus anda töötajatepoolseks initsiatiiviks, neid võimalusel premeerida, anda inimestele võimalus võitlusprotsessis osaleda. Kui jääd üksinda ja püüad administratiivselt juhtida, siis arvan, et paljud ettevõtted jäävad lõppkokkuvõttes hätta," rääkis Ipits kriisis õpitust.

Ipitsa sõnul on kõige ootamatum see, et kiire languse sümptomid ilmnevad väga lühikese aja jooksul. "Kuu aja jooksul võivad kõik numbrid ja näitajad olla täiesti pea peale pööratud. Ootamatuse väga kiire tulek ongi kõige suurem ootamatus," lausus ettevõtja, kelle arvates mõjutab emotsionaalsus kriisi ka ülemaailmselt väga palju.

Algab kokkuhoid tarbimiselt ning tekib lumepalliefekt – tootjatel tekivad miinused, mis suurendab krahhi veelgi, ja see viib Salvesti omaniku sõnul inimesed veel suuremale ettevaatlikkusele.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757