AvtoVAZ kaotas Vene autoturul esmakordselt liidrikoha

Eelmisel aastal müüs Venemaal uusi
autosid kõige suurema summa eest Toyota, aasta kokkuvõttes teiseks jäämine on
kohalikule Lada tootjale esmakordne.

OOO Toyota Motor müügikäive eelmisel aastal oli 166,17 miljardit rubla (58,2 mld kr), AvtoVAZil 160,2 miljardit rubla (56,1 mld kr), vahendas Interfaks SPARK-Emitenti andmebaasi. Ekspertide sõnul aitaks Toyotal püsida liidrikohal madala hinnaklassi segmendi laiendamine, kuivõrd tänavuses automüügi languses kannatavad enim kallimad autod.

Toyota müügikäive Venemaal kasvas mullu 32%, AvtoVAZil vaid 5%. Toyota käive tuleb veel suurem, kui liita ka tema Peterburi-lähedase tehase toodangu müük 4,07 miljardit rubla (1,4 mld kr). Arvuliselt müüdi uusi Ladasid kui odavaid autosid Venemaal siiski kõige rohkem.

Toyota esindaja Tatjana Russakova nimetas 200 000 auto müüki eelmisel aastal väga heaks, kuid tõdes kriisi rasket mõju tänavu. "Juba praegu on selge, et 2009. aasta müük tuleb kriisi tõttu eelmisest aastast palju väiksem," märkis ta.

Ladade müük on tänavu langenud välismaistest autodest vähem (Lada -44%, Toyota -57%). Ettevõtte lootus on ka riikliku odavautode müügi subsideerimise programmil. Nimelt hüvitab Venemaa autoostjale osa finantseerimise intressist, kuid seda vaid teatud hinnapiirini.

Kui odavate autode turg ei laiene, võib AvtoVAZ kaotada ka teise koha. Ford suurendas mullu müüki 22%, 148 miljardi rublani (51,8 mld kr), tõhusaks abiks selles oli 2002. aastal Leningradi oblastis avatud Fordi tehas. IFK Metropoli analüütiku Mihhail Paki sõnul on AvtoVAZil lootust liidrikoht tagasi saada, kui ta oskab õieti ära kasutada olukorda, kus maksujõulise nõudluse vähenedes valib ostja odavama auto.

Kuna hulga automarkide müüjate kohta eelmise aasta kokkuvõtted veel puuduvad (Mazda, VW, Nissan, Peugeot, Citro?n, Mitsubishi), ei ole edetabel esikolmiku järel ülevaatlik. Honda eelmise aasta tulemus oli 61,77 miljardit rubla, Mercedesel 51,9 miljardit rubla, BMW-l 26,9 miljardit rubla, Hyundai maaletoojal 44,2 miljardit rubla ning Hyundai ja Renault Logani kohalikel koostetehastel vastavalt 36,8 ja 34,95 miljardit rubla.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

SALONSHOP BALTIC OÜ otsib TURUNDUSJUHTI

Salonshop Baltic AS

31. detsember 2018

Tarkvara

RTT kaasaegne kassatarkvara

Kassatarkvara oluliseks eesmärgiks on pakkuda kliendile kiiret ja mugavat teenindust. Suureks trendiks on saanud mobiilsus ehk tarkvara saab kasutada ka nutitelefonis või tahvelarvutis. Loe lähemalt, mis on kassatarkvara valikul oluline ning milliseid eeliseid annab RTT kassatarkvara.

AccountStudio - lihtsalt kohandatav terviklik äritarkvara

Äritarkvara, mida on võimalik kohandada erinevate nõudmiste ja tegevusaladega väike- ja suurettevõtetele. Tarkvara liidestab ettevõtte e-poe nii, et tehingud e-poes kajastuvad ilma valu ja vaevata nii laos kui ka raamatupidamises.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara