Samsungi kvartalikäive kasvas 12 protsenti

Samsung teenis 30. juunil 2009.
aastal lõppenud teises kvartalis tulu 26,13 miljardit USA dollarit, mis tähendab
eelmise aastaga võrreldes 11,7% tõusu.

Kvartali konsolideeritud ärikasum oli 2,02 miljardit dollarit, mis on aastaga kerkinud 5% ja eelmise kvartaliga võrreldes 436%. Konsolideeritud kasum enne tulumaksu oli 2,29 miljardit dollarit. Emaettevõtte puhastulu oli 1,81 miljardit dollarit.

Hoolimata jätkuvast ebakindlusest üleilmsel turul kasvasid kiiresti Samsungi kahe peamise äriüksuse – seadmelahenduste üksuse ning digitaalse meedia ja sidevahendite üksuse – tulud ja kasum, teatas ettevõte. Taastumisele aitas kaasa nõudluse suurenemine kallima tarbeelektroonika järele ning mälu pooljuhtide ja LCD-ekraanide hindade soodsamaks muutumine.

"Samsungi tulemused teises kvartalis olid suurepärased: tarbeelektroonika käive püsis suurena ja tulemused väga tiheda konkurentsiga komponentide turul olid head," sõnas Samsungi asepresident ja investorsuhete meeskonna juhataja Robert Yi.

"Sellest hoolimata suhtume 2009. aasta ülejäänud poolde ettevaatlikkusega, sest ärikasumit võib mõjutada Korea vonni võimalik devalveerimine ja konkurentsi tihenemine. Me jätkame tehnoloogilise poole tugevdamist, püüeldes samas suurema tõhususe poole, et säilitada turuliidri positsioon," sõnas Yi.

Samsungi pooljuhtide divisjonide konsolideeritud ärikasum oli 192,96 miljonit dollarit. Tulud moodustasid 4,93 miljardit dollarit, mis tähendab aastaga 7,2% kasvu. Samsung prognoosis mälu puudutava nõudluse kasvu, ent hoiatas, et suurenev pakkumine turul võib kaasa tuua hinnalanguse. Ettevõte teatas, et hoiab oma turuosa.

Vedelkristallnäidikute divisjon teenis 4,10 miljardi dollari suuruse käibe juures 120,6 miljon dollarit kasumit, mis on 8,1% vähem kui aasta tagasi. Siiski suutis Samsung tulla välja esimeses kvartalis teenitud kahjumist tänu suuremale nõudlusele LCD-ekraanide järele, mis kergitas käivet eelmise kvartaliga võrreldes üle 30%. Pakkumist pärssis aga tööstusharus valitsev klaasidefitsiit.

LCD-ekraanide hinnad kerkisid: sülearvutitel kuni 4%, alla 32tollistel teleritel kuni 9% ja monitoridel kuni 12%. Divisjoni uute toodete, sh lai-, LED- ja sülearvutite ekraanide läbimüük oli suur, teatas ettevõte. Samsung prognoosib suure nõudluse jätkumist LCD-paneelide järele kolmandas kvartalis, mil hooajaline nõudlus on haripunktis. Ent nõudluse vähenemine neljandas kvartalis tuua kaasa hinnalanguse.

Samsungi telekommunikatsioonidivisjonide ärikasum oli 804 miljonit dollarit, mis tähendab 10%se marginaali säilimist. Tulud moodustasid 8,07 miljard dollarit, mis märgib 27,4%st aastakasvu.

Samsungi mobiiltelefonide müügikäive kasvas eelmise kvartaliga võrreldes 14%, kolme kuu jooksul realiseeriti 52,3 miljonit telefoni. Ettevõtte tulemused olid turu keskmisest jätkuvalt paremad ning iseäranis suurt läbimüüki võis täheldada Euroopas ja Põhja-Ameerikas, teatas Samsung. Telefoni keskmine müügihind kerkis 2% tänu suuremale nõudlusele puutetundliku ekraaniga ja kallimate seadmete järele.

Samsungi hinnangul kasvab nõudlus mobiilide järele kolmandas kvartalis 5%, millele aitab kaasa operaatorite jõulisem turundustegevus arenenud turgudel ja 3G-teenuse laienemine Hiinas. Ettevõte loodab suurendada turuosa tootevaliku laiendamise teel ja tiheda partnerluse kaudu mobiilsideoperaatoritega. Samsung prognoosis, et ta ületab aastaks seatud müügieesmärgi, milleks on 200 miljonit mobiili.

Samsungi digitaalse meedia divisjoni ärikasum oli 852,24 miljonit dollarit, mis on 657% rohkem kui aasta tagasi. Tulud moodustasid 9,46 miljard dollarit, mis tähendab aastaga 13,8% kasvu. Tulemustele aitas kaasa lameekraantelerite ja kallite digitaalseadmete suur läbimüük. Lameekraantelerite puhul kasvas Samsungi üksuse käive 10%, ületades turu 6%st kasvu.

Digitaalseadmete puhul kasvatas Samsung müügikäivet üle 20%, kusjuures häid tulemusi saavutati eeskätt kallimates tootesegmentides. Samsungi prognoosi kohaselt kasvab nõudlus telerite järele 10–20%, ent hinnakonkurents on tihe, sest suuremad tootjad on tulnud välja uute tootesarjadega. Ettevõte püüab ületada turu tulemusi, pakkudes uusi mudeleid ja keskendudes LED-, täiskõrglahutusega ja tippklassi mudelitele. Digitaalseadmete divisjon pakub uusi keskkonnasõbralikke ja energiasäästlikke mudeleid, et säilitada turu kasv.

Osale arutelus

Toetajad

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

HKScan otsib KATEGOORIAJUHTI

HKScan Estonia AS

27. september 2017

Tarkvara

Jaekaubandus – kas valida jäik või paindlik laoarvestuse meetod?

Kaalutud keskmine kui lihtsamini hallatav meetod jaekaubanduses, on enam levinud kui FiFO, sest võimaldab lihtsustatud laoliikumist ning kiire jaemüügi puhul üliolulist miinusesse müüki.

Innovatiivne ja suurte võimalustega Microsoft Dynamics NAV keskmistele ja suurtele ettevõtetele

Dynamics NAV on Microsofti majandustarkvaradest globaalselt enim müüdud ja kiiremini arenev lahendus, mida on viimasel kümnendil jõuliselt arendatud.

Blogid

Statistika

Teabevara