Jaemüügi langus aeglustus

Juunis oli jaekaubandusettevõtete kaupade
jaemüük 5 miljardit krooni, mis oli püsivhindades 11% väiksem kui eelmise aasta
juunis, teatas statistikaamet. Viimastel kuudel 14–16% piires püsinud jaemüügi
vähenemine aeglustus juunis mõnevõrra.

Juunis mõjutasid kaupade jaemüügi langust enim tööstuskaupade kauplused, kus jaemüük vähenes 2008. aasta juuniga võrreldes 16%. Tööstuskaupade kauplustes on langus viimaste kuudega võrreldes oluliselt aeglustunud.

Märkimisväärselt on paranenud müük majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjalide kauplustes. Neis kauplustes vähenes jaemüük juunis aastaga 11%, samas kui mais oli langus veel 25%.

Jaemüük toidukaupade kauplustes vähenes eelmise aasta juuniga võrreldes 8%. Mõningane hinnalangus toidukaupade kauplustes ei ole paraku kaasa toonud olulist müügimahtude suurenemist. Tarbijad on jätkuvalt ebakindlad ning seoses sellega piiravad järjest rohkem toidule tehtavaid kulutusi.

Võrreldes eelmise kuuga suurenes juunis jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük püsivhindades 5%. Tööstuskaupade kauplustes suurenes jaemüük 5% ja toidukaupade kauplustes 4%.

2008. aasta kevadel alanud jaemüügi vähenemine võrreldes eelmise aasta sama kuuga oli madalaim tänavu veebruaris, vähenedes aastaga 19%. Märtsist maini vähenes jaemüük aastases võrdluses 14–16%. Juunis jaemüügi langus mõnevõrra aeglustus.

Jaekaubandusettevõtete müügitulu oli juunis ligi 6 miljardit krooni, millest kaupade jaemüük andis 85%. Eelmise aasta juuniga võrreldes vähenes müügitulu jooksevhindades 16%, eelmise kuuga võrreldes aga suurenes 5%.


Jaekaubandusettevõtete jaemüügi mahuindeks ja selle trend, jaanuar 2002 – juuni 2009

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Lihtsam viis e-poe loomiseks

Müü oma tooteid kasutades Eesti suurimat pilve-põhist platvormi! Meie võimas e-poe lahendus annab sulle kõik vajalikud tööriistad ehitamaks endale sobiv e-pood.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara