Autor: Kaubandus.ee • 31. juuli 2009
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Port Arturi omanik: külastatavusnäitajad on üllatavalt suured

Pärnus asuva kaubanduskeskuse Port Arturi üks omanikke ja nõukogu esimees Kaido Kruusoja märkis, et keskuse juunikuu müügitulemusi ei oska ta veel kommenteerida, ent külastajate arv on sel suvel olnud üllatavalt suur.

„Meil on külastatavusnäitajad üllatavalt suured,“ tõdes Kruusoja rõõmsalt. „Need on tugevalt üle kümnetuhandesed päevad. Rekord vist oli 17 000 külastajat päevas. Need on ikka väga suured numbrid.“

Iseasi on nüüd tema sõnul see, kuidas see korreleerub käivete ja igapäevaste ostudega. „Kui kauplused teevad -70% allahindlust, siis võib-olla ostusid on, aga käivet pole,“ rääkis Kruusoja, kelle sõnul on ka palju lihtsalt kondajaid, kes võivad ka emotsiooniostu sooritada. Kui juunikuust rääkida, siis Kruusoja arvas, et võib-olla inimesed aktiviseerusid mõnevõrra.

„Jaemüügis, eriti Pärnus on suvi siiski tõusuaeg ja september ka enam-vähem,“ põhjendas ta, kuigi praeguse masu tingimustes on müük teatud suurusjärgu võrra alla kistud.

„Meie andmeid ei saa paraku kuidagimoodi regulaarseteks pidada, sest meil oli eelmine aasta täiesti pea peal seoses ehitusega,“ rääkis Kruusoja eelmise aasta majandustulemuste kohta. „Majad olid kinni, käivet ei olnud, kõik oli ümberringi üles kaevatud. Kõigele lisaks langus.“

„Ega ta lihtne ole kellelgi,“ arvas Kruusoja, kuidas võiks tänavu aasta lõppeda. Pigem tuleb tema sõnul kuu korraga vaadata, sest ka teise kvartali majanduslanguse numbrit ei ole veel teada. „Kui me aasta tagasi panga mingisuguseid prognoose vaatasime, siis räägiti kuni miinus viie protsendisest langusest. Täna oleme mingi teise reaalsuse ees. Võta siis nüüd ja hakka jälle arvama,“ ei tahtnud Kruusoja ennustada.

Mida tema sõnul kõige mõistlikum teha oleks, et tuleks pingsamalt jälgida kulusid-tulusid ja ümbritsevaid näitajaid ning nende pealt vaadata. Muud midagi ei oska ta küll enda sõnul soovitada.

„Me oleme natuke viletsas olukorras mingisuguste kaugeleulatuvate järelduste tegemiseks, kuna eelmine aasta oli sassis ja see aasta on väga uus ja seepärast ei ole päris selliseid numbreid, mida saaks üheselt omavahel võrrelda,“ rääkis Kruusoja.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757