Kilekottide tarbimine Eestis väheneb

Kõige kiiremini on kilekottide tarbimist
Eestis vähendanud suurema sissetulekuga ja nooremas keskeas olevad inimesed,
selgus turu-uuringufirma Faktum Ariko poolt sel suvel läbiviidud
uuringust.

Võrreldes detsembris 2008 läbiviidud kilekottide kasutamise uuringuga on riidekotti sageli kasutavate inimeste osakaal 25-44aastaste seas tõusnud 22%-lt 38%-le. Kõrgeima sissetulekuga inimeste rühmas on riidekotti sageli kasutavate inimeste osakaal tõusnud 25%-lt 47%-le. Lisaks väitis 36% küsitlusele vastanutest, et kavatsevad lähiajal kilekottide tarbimist vähendada.

Samuti on tõusnud oluliselt kilekottide korduvkasutus – inimeste osakaal, kes enamust või kõiki kilekotte uuesti kasutavad, on tõusnud 50%-lt 75%-le. On suurenenud ka nende inimeste hulk, kes väikeste ostude puhul kilekotist loobuvad.

Uuringu põhjal pole osade inimeste käitumise muutus veel oluliselt vähendanud sisseostude kojuviimiseks kasutavate kilekottide üldist tarbimise mahtu ja pigem on mõjutanud inimeste hoiakuid kilekottide suhtes.

Samas on osade jaekaupmeeste sõnul juunis läbiviidud "Kilekott tapab!" kampaania mõju märgatav, teatas kampaania korraldanud mittetulundusühingu Junior Chamber International GO KODA juhatuse liige Anneli Ohvril.

"Prisma kaupluste varal võime öelda, et kampaania õnnestus igati. Inimesed ostsid igapäevaselt kotte vähem, keskkonnakahjuliku kilekoti läbimüük langes pea poole võrra ning biolaguneva koti ja riidekoti müügid kasvasid märkimisväärselt," kommenteeris ASi Prisma Peremarket kommunikatsioonijuht Kadri Lainas.

Rimi kaubandusketi turundus-ja kommunikatsioonijuhi Evelin Mägioja sõnutsi kasvas Rimi ketis riidekottide läbimüük kahe nädalaga ligi kaks ja pool korda.

Eestlased soetavad aastas ligi 700 miljonit kilekotti. Mais ja juunis läbiviidud teavituskampaania "Kilekott tapab!" eesmärk oli veenda eestlasi kasutama kilekottide asemel korduvkasutatavaid riidekotte.

Osale arutelus

Toetajad

Seotud lood

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

HKScan otsib KATEGOORIAJUHTI

HKScan Estonia AS

27. september 2017

Tarkvara

Jaekaubandus – kas valida jäik või paindlik laoarvestuse meetod?

Kaalutud keskmine kui lihtsamini hallatav meetod jaekaubanduses, on enam levinud kui FiFO, sest võimaldab lihtsustatud laoliikumist ning kiire jaemüügi puhul üliolulist miinusesse müüki.

Innovatiivne ja suurte võimalustega Microsoft Dynamics NAV keskmistele ja suurtele ettevõtetele

Dynamics NAV on Microsofti majandustarkvaradest globaalselt enim müüdud ja kiiremini arenev lahendus, mida on viimasel kümnendil jõuliselt arendatud.

Statistika

Teabevara