Autor: Kaubandus.ee • 3. september 2009
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

E-kaubandus – turundus masu ajal

E-poe avamine ei ole raketiteadus, räägivad eksperdid Äripäeva seminaril... Samuti ei pea ta maksma palju, et käivet tekitada. E-kaubanduse liidu andmetel on Eestis praegu 650-700 e-poodi, kuid huvi nende avamise vastu on kasvanud.

Miks see nii on, ei ole just raske arvata:

Poodniku jaoks on e-poe eelis tavapoe ees kõigepealt kindlasti kulude kokkuhoid – pole ju vaja üürida pinda ega palgata ja koolitada töötajat. Lisaks saab ka logistika automatiseerida ja igast tehingust jääb jälg – ei ole vaja käia kontrollimas, kas töötajad midagi vahelt ei tee.

Kuid lisaks on ka e-pood üks vägagi arvestatav turundusvahend. Mis teeb e-poe olemasolul turunduse niivõrd mõjuvõimsaks, on sama, mis tavapoes kauba juures olev POP plakat – üleskutse ja võimalus asuvad kõrvuti. Nii jääb sõnumi vastuvõtmise ja selle põhjal käitumise vahele piisavalt vähe ruumi, et on suurem tõenäosus ostu toimumiseks. Samuti muutub uudiskirjade saatmine ja linkide paigutamine kohe palju mõttekamaks, sest jällegi – üleskutse viib kliki puhul kohe ostukohta.

Seega kui poe pidamine kaasneb väiksemate kuludega ja iga turundusele kulutatud kroon muutub efektiivsemaks, pöörduvadki paljud internetiturunduse juurde just masu ajal. Millal siis veel kui iga kroon on arvel ja iga klient seda väärtuslikum!

Äripäeva seminaril „E-kaubanduse töötuba Peeter Marveti ja praktikutega“, mis toimub 23.septembril Radisson BLU konverentsikeskuses, räägitakse kuidas e-pood kiiresti toimima panna ja kuidas vältida kõige tavalisemaid vigu. Saate ka ülevaate, millist tarkvara kasutada ja kuidas leida abi, kui pood käivitatud ja tahaks teda edasi arendada. Räägitakse e-poe turundusest ja kuidas targa logistika valikuga kulusid ja tarneaegu vähendada saab. Ning muidugi e-poest endast – milline disain, millised maksesüsteemid ja kuidas kliendisuhteid hoida.

Seminari kohta loe siit.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757