Josing: müügimahu säilitamine nõuab hindade alandamist

Tarbijahinnaindeksi languses mängib oma osa
nii sesoonsus kui ka majanduse käitumine. Toimunu on loogiline ja ootuspärane,
kinnitas Äripäevale Eesti Konjunktuuriinstituudi direktor Marje Josing.

„Võrreldes eelmise kuuga hinnad ei langenud. Siin on kaks vastandlikku mõju. Ühelt poolt ostuvõime vähenemine, sissetulek vähenemine, töötuse suurenemine aga teiselt poolt on tõstnud seda käibemaksu lisamine,“ rääkis Josing.

Käibemaksu tõus siiski hindades täielikku kajastamist ei leia, oli ta kindel. „Ei kajastu, sest on ka teised mõjud olemas - näiteks ostuvõime langus, mis sunnib ettevõtjaid hindu alandama. See on tegelikult ju süvenenud,“ selgitas Josing.

Kuigi toit on üks põhilisi asju, mida inimene vaatamata raha vähesusele või rohkusele vajab on ka siin palju varieerimisvõimalusi. „Esimene samm on see, et vähendatakse valmistoidu ostmist, teine samm hakatakse muutma kaubagruppe. Ostetakse vähem kallimaid tooteid nagu sinke, juustusid,“ ütles Eesti Konjunktuuriinstituudi direktor.

Tema sõnul on nende uuringust näha, et ainuke grupp, kus tarbimise vähenemist ei olnud, oli köögivili. „Seal on tegemist ikkagi odava kaubagrupiga, mis asendab teisi gruppe,“ märkis ta.

Samuti näitas uuring, et vähenenud on jõukate inimeste poolt toidu minema viskamine. „Nüüd kaalutakse rohkem ja see kõik vähenda ostmist,“ lisas Josing.

Kuhu suunas tarbijahinnaindeks edasi läheb? „Tuleb vaadata, kus hind eelmine aasta samal ajal oli. Järgnevatel kuudel hakkab läbi saama möödunud aastal olnud kalli bensiini ja toidu aeg. See on puht matemaatiline,“ rääkis direktor ning lisas, et kui jõuame sinna võib tarbijahinnaindeks taas tõusma hakata.

Tarbijahinnaindeks langes 2009. aasta augustis võrreldes eelmise aasta augustiga 0,9% ja võrreldes juuliga 0,0%, teatas statistikaamet. Eelmise aasta sama kuuga võrreldes on indeks olnud languses alates käesoleva aasta maist. Mullu augustiga võrreldes mõjutas indeksit enim 6% odavnenud toit. Toidu hinnalanguse mõjust ligi poole andsid 15,6% odavnenud piim ja piimatooted ning üle kolmandiku värske puu- ja köögivili. Värske puuvili oli 15,9% ja köögivili 28,5% odavam kui mullu samal ajal.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Lihtsam viis e-poe loomiseks

Müü oma tooteid kasutades Eesti suurimat pilve-põhist platvormi! Meie võimas e-poe lahendus annab sulle kõik vajalikud tööriistad ehitamaks endale sobiv e-pood.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara