Oleg Gross: piimahinna langetamine pole veel sõda

Piimahinna langetamine pole sõda, see on
vabas turumajanduses tegelikult täiesti normaalne protsess, ütles Oleg Gross ETV
otsesaates Ringvaade.


„Mina olen oma kauplustekette läbi aastate arendanud põhimõttel, et hindu kujundatakse konkurentide hindadest tulenevalt,“ rääkis Gross. „Meie ei roni hinnasõtta selles mõttes, et kui tullakse meile järele, siis jääb hind samaks, kui meist minnakse mööda, siis läheme meie mööda. See on vaba turu paratamatus.“
Gross selgitas, et hindasid saab kujundada kas turumajanduslikult või klassikaliselt. „Esimesel puhul kujundatakse hind vastavalt konkurendi hinnale,“ selgitas Gross. „Klassikaline hinnakujundus on selline, et arvestatakse oma kohustused, palgad, kasumid, investeeringud ja sellest lähtuvalt kujundatakse hind.“
Gross lisas, et Eesti Energia on näide, kus kujundatakse hinda klassikaliselt, aga eraettevõtted ja kaubandus ei saa mitte kunagi kujundama hinda klassikaliselt. „Kaubanduses jääbki hind kujunema turumajanduslikult,“ rõhutas Gross. „Hind on nii nagu see turul kujuneb.“
Grossi hinnangul on jutt piimahindade üle täna üle dramatiseeritud. „Lihtsalt piim on ostukorvis üks tähtsamaid asju,“ lausus Gross. „Ja täna on piim teravdatud tähelepanu all ka seetõttu, et tootjatel on väga raske."
Gross ei välistanud, et rahvusvahelised ketid on täna teadlikult võtnud hoiaku teenida kahjumit Eesti turul eesmärgiga suretada välja konkurendid. „Aga ma ütleks, et täna on Eesti turul kõik korras,“ lausus Gross. „Tarbijale peaks tänane olukord meeldima, kui kaubad on odavad. Sooviks kaupmeestele tuult tiibadesse, et ka teiste kaupade hinnad samamoodi alla läheksid.“
Grossi poed teenisid eelmisel aastal 29 miljonit krooni kasumit.

Osale arutelus

Toetajad

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

HKScan otsib KATEGOORIAJUHTI

HKScan Estonia AS

27. september 2017

Tarkvara

Jaekaubandus – kas valida jäik või paindlik laoarvestuse meetod?

Kaalutud keskmine kui lihtsamini hallatav meetod jaekaubanduses, on enam levinud kui FiFO, sest võimaldab lihtsustatud laoliikumist ning kiire jaemüügi puhul üliolulist miinusesse müüki.

Innovatiivne ja suurte võimalustega Microsoft Dynamics NAV keskmistele ja suurtele ettevõtetele

Dynamics NAV on Microsofti majandustarkvaradest globaalselt enim müüdud ja kiiremini arenev lahendus, mida on viimasel kümnendil jõuliselt arendatud.

Statistika

Teabevara