Autor: Kaubandus.ee • 17. september 2009
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Uuring: majanduslangus on eestlaste toitumisharjumusi muutnud

Toiduainete tootja Unileveri poolt Eestis läbiviidud toitumisalases uuringus kinnitasid ligi pooled vastanutest, et nende söömisharjumused on majanduslanguse tingimustes muutunud.

Toidukaupade ostmisel lähtuvad Eesti tarbijad eelkõige toidu meeldivast maitsest, seejärel vaadatakse kauba hinda, soovitud toote tervislikkust ning kvaliteeti, selgus Unileveri uuringust.Uuringu eesmärk oli välja selgitada eestimaalaste teadlikkust nii enda kui oma pere toitumisharjumuste tervislikkusest, samuti võeti vaatluse alla Eesti tarbijate toitumisharjumused ülemaailmse majanduskriisi tingimustes. 42 protsendi vastanute jaoks on nende söömisharjumused viimase poole aasta jooksul muutunud ja omakorda ligi pooled neist väitsid, et nende toidulauale jõuab nüüd odavam ja madalama kvaliteediga toit. 47 protsenti uuringus osalenutest aga väitis, et nende toitumisharjumustele pole langus üldse mõju avaldanud.Uuringust selgus, et kala on võrreldes teiste toiduainetega eestlaste toidulaual harva, 61 protsenti vastanutest ei söö kala üldse, samas kui viiendik vastanutest sööb iga päev liha ja lihatooteid. Eesti tarbijate menüüs on olulisel kohal ka piima- ja jahutooted, mida igapäevaselt söövad pooled vastanutest. Ka juurviljade ja puuviljade söömine on eestimaalaste jaoks tavaline – 43 protsenti vastanutest sööb iga päev juurvilju ning 37 protsendil on igapäevaselt toidulaual puuviljad.Unileveri toitumisharjumuste uuring viidi läbi ka Lätis ja Leedus, millest selgus, et kolmandik lätlastest ja viiendik leedulastest on viimase kuue kuu jooksul hakanud ostma odavamaid toidukaupu kui varem. Ligi 60 protsenti Läti ja Leedu tarbijatest söövad rasvast kala vähemalt kord nädalas, seega on kasulikud rasvhapped lõunanaabrite toidulaual oluliselt sagedamini.Internetikeskkonnas 2009. aasta septembris läbiviidud küsitlusele vastas Eestis 364 inimest vanuses 15-65 aastat. Pooled vastanutest olid vanuses 20-29 aastat.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757