Tööstuskaubad vedasid poodide müügi allapoole

Jaemüügi vähenemist mõjutasid enim
tööstuskaupade kauplused, kus müügi langus eelnevate kuudega võrreldes veidi
kiirenes, teatab statistikaamet.

Tekstiiltoodete, rõivaste, jalatsite ja nahktoodete kauplustes vähenes jaemüük eelmise aasta septembriga võrreldes ligi kolmandiku, mis oli aastases võrdluses 2009. aastal suurim kukkumine.

Septembris oli jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük 4,3 miljardit krooni, mis oli püsivhindades 17% väiksem kui eelmise aasta septembris.

Jaemüügi vähenemist mõjutasid enim tööstuskaupade kauplused, mis annavad kogu kaupade jaemüügist üle kolmandiku. Kui juulis ja augustis vähenes tööstuskaupade kaupluste jaemüük eelmise aasta sama kuuga võrreldes veerandi, siis septembris oli vähenemine 28%.

Kõige rohkem ehk 38% vähenes septembris jaemüük muudes spetsialiseeritud kauplustes, kus müüakse arvuteid ja nende lisaseadmeid, fotokaupu, raamatuid, sporditarbeid, mänge ja mänguasju.

Mõnevõrra aeglustus aga langus majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjalide kauplustes, kus jaemüük vähenes eelmise aasta septembriga võrreldes 23%.

Jaemüük toidukaupade kauplustes on viimastel kuudel olnud küllaltki stabiilne. Tänavu septembris vähenes see eelmise aasta septembriga võrreldes 9%.

Võrreldes eelmise kuuga vähenes jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal püsivhindades 2%. Viimased kolm kuud on jaemüügi langus võrreldes eelmise kuuga püsinud stabiilselt 2% piires.

Jaekaubandusettevõtete müügitulu oli septembris 5,2 miljardit krooni, millest kaupade jaemüük andis ligi 85%. Eelmise aasta septembriga võrreldes vähenes müügitulu jooksevhindades 23%, eelmise kuuga võrreldes 7%.

Jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük vähenes 2009. aasta septembris nii augusti kui ka eelmise aasta septembriga võrreldes.

Osale arutelus

Toetajad

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

HKScan otsib KATEGOORIAJUHTI

HKScan Estonia AS

27. september 2017

Tarkvara

Innovatiivne ja suurte võimalustega Microsoft Dynamics NAV keskmistele ja suurtele ettevõtetele

Dynamics NAV on Microsofti majandustarkvaradest globaalselt enim müüdud ja kiiremini arenev lahendus, mida on viimasel kümnendil jõuliselt arendatud.

Jaekaubandus – kas valida jäik või paindlik laoarvestuse meetod?

Kaalutud keskmine kui lihtsamini hallatav meetod jaekaubanduses, on enam levinud kui FiFO, sest võimaldab lihtsustatud laoliikumist ning kiire jaemüügi puhul üliolulist miinusesse müüki.

Blogid

Statistika

Teabevara