Vareki sõnul helistavad Vene ärimehed vaid tuttavatele

Eastfood International ASi nõukogu liige Rene Varek ütles Briti-Eesti Kaubanduskoja seminaril, et Venemaal ei helista sulle keegi, kui ta sind ei tea.

Varek rääkis, et läks Eestist suurde Vene firmasse otse pärast pronkssõduri skandaali. Rahvusest ei tehtud tema sõnul numbrit, kuid usuti, et töötades Vene firmas, peab mõtlema samamoodi kui venelased.

Ära unusta shokolaadikarpi, lilli või konjakit, see on vaid väike kulutus, kuid avab uksi, lausus mees.

Varek soovitas olulistel läbirääkimistel kasutada inglise keelt, mitte vene keelt. "Minu kogemused näitavad, et tõlkides teevad venelased rohkem kompromisse," põhjendas ta.

Varek pidas oluliseks ka lõputuna kulgeda võiva vahendusahela katkestamist ning selle lühendamist miinimumini. "Ole valmis igal ajal turult lahkuma. Ära planeeri liiga pikalt ette," lisas ta.

Venemaal tuleb ettevõtjail teha lobi igas vallas, nii poliitilisel tasandil, äris kui sotsiaalsfääris. Vajalikud on isiklikud kontaktid. "Keegi ei helista sulle, kui ta ei tea sind. Keegi ei vasta sinu kirjadele, kui ta ei tea sind," selgitas ta.

Venelased on meelsuselt poolenisti eurooplased ja poolenisti asiaadid. Tarbivad nad nagu ameeriklased ja asiaadid, mis tähendab, et 30aastased ja nooremad vahetavad kogemusi ja muudavad harjumusi, kuid vanemad inimesed järgivad traditsioone, tehes kõike nii, nagu tegid nende endi vanemad ja vanavanemad. See tähendab, et Venemaa järgib praegu 1980ndate ja 1990ndate aastate trende, iseloomustas Varek idanaabreid.

Osale arutelus

Toetajad

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

HKScan otsib KATEGOORIAJUHTI

HKScan Estonia AS

27. september 2017

Tarkvara

Innovatiivne ja suurte võimalustega Microsoft Dynamics NAV keskmistele ja suurtele ettevõtetele

Dynamics NAV on Microsofti majandustarkvaradest globaalselt enim müüdud ja kiiremini arenev lahendus, mida on viimasel kümnendil jõuliselt arendatud.

Jaekaubandus – kas valida jäik või paindlik laoarvestuse meetod?

Kaalutud keskmine kui lihtsamini hallatav meetod jaekaubanduses, on enam levinud kui FiFO, sest võimaldab lihtsustatud laoliikumist ning kiire jaemüügi puhul üliolulist miinusesse müüki.

Blogid

Statistika

Teabevara