Lihavainen: Baltimaadesse jääb kolm jaeketti

Asjad arenevad selles suunas, et pikemas perspektiivis saab olema väga selgelt kolm, maksimaalselt neli jaekaubandusketti Baltimaade regioonis, ütles Prisma Peremarketi tegevdirektor Janne Lihavainen.

„Nõustun, et kolm on optimaalne jaekettide arv, kuid mitte ainult Eestis, vaid väga selgelt terves Baltikumis," sõnas Lihavainen.

"Pikemas perspektiivis saab olema väga selgelt kolm, maksimaalselt neli jaekaubandusketti selles regioonis. Selles suunas asjad arenevad ja ma olen enam-vähem kindel, et nii see ka läheb," ütles ta.

"Kuid tahan rõhutada, et minu hinnangul on põhjus natuke erinev kui Kanada kaubandusprofessor McKenziel. Nõustun, et tarnijate suunas peab olema tugevam, kuid see pole ainuke asi, mis loeb," märkis Lihavainen.

Tema sõnul oleksid Eesti jaekaubandusketid arendustegevuses võimekamad kui neid oleks vähem. "Kui on piisavalt suur kett, piisavalt suured mahud, piisavalt palju kauplusi - on IT-süsteemide arendamine, erinevate tellimissüsteemide automatiseerimine, logistika optimeerimine võimalik."

"Ostuhinnad on küll väga oluline ja tähtis asi, kuid mitte ainuke, mille põhjal kujundatakse müügihinnad. Samuti on rahvusvaheline koostöö väga oluline," lisas ta.

"Sõltumata sellest, kui suur oled Eestis või Baltimaades, sest kui sa lähed Hiina turule kaupu ostma ja sinu turuosa oleks Baltimaades 100% - oled Hiinas ikkagi väike tegija. Seetõttu on rahvusvaheline koostöö väga oluline ning selleks ongi ressurssi vaja," märkis Lihavainen.

Osale arutelus

Toetajad

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

HKScan otsib KATEGOORIAJUHTI

HKScan Estonia AS

27. september 2017

Tarkvara

Innovatiivne ja suurte võimalustega Microsoft Dynamics NAV keskmistele ja suurtele ettevõtetele

Dynamics NAV on Microsofti majandustarkvaradest globaalselt enim müüdud ja kiiremini arenev lahendus, mida on viimasel kümnendil jõuliselt arendatud.

Jaekaubandus – kas valida jäik või paindlik laoarvestuse meetod?

Kaalutud keskmine kui lihtsamini hallatav meetod jaekaubanduses, on enam levinud kui FiFO, sest võimaldab lihtsustatud laoliikumist ning kiire jaemüügi puhul üliolulist miinusesse müüki.

Statistika

Teabevara