Pärnits: tegelik müügilangus keskustes ületab statistikat

Olles suhelnud ka teiste kaubanduskeskustega, pean ütlema, et jaekaubanduse 17protsendiline langus üllatab, kuna tegelikult on miinus suurem, rääkis Äripäevale Ülemiste Keskuse juht Guido Pärnits.

„Mind on jaemüügi langusenumbrid alati üllatanud. Selles mõttes, et nad on nagu liiga head,“ märkis Pärnits ning ütles, et olles kontaktis ka teiste suurte kaubanduskeskustega Tallinnas, ollakse ühel meelel, et müüginumbrid on tegelikult rohkem kukkunud.

Miks see nii on, arutles Pärnits ning ütles, et äkki seetõttu, kuna jaekaubandusest üldiselt moodustab toidukaupade käive suurema osa, kui näiteks Ülemiste Keskuse käibest. „See äkki natuke turgutab seda numbrit,“ lisas ta.

Ülemiste keskuses langes müük novembris juhi sõnul umbes 21-22% ja sellisel tasemel on langused olnud igal kuul terve 2009. aasta. „Oktoober oli sutsu parem ja see tekitas õhkõrna lootust, et asi hakkab paremaks minema, aga november läks jälle samasse kohta tagasi ning detsember tuli ka umbes 20protsendilise languse tuuris,“ rääkis Pärnits.

Suusad müüvad hästi

Suur lumi on aga Ülemiste Keskuse juhi sõnul hoo sisse lükanud suuskade ja talvekaupade müügile.

Milliste kaubagruppide müük kõige enam kukkus? „Eks vaeslapse osas on ikka need, kes läbi aasta on olnud nõrgemad, nagu mööbel ja elektroonika,“ vastas Pärnits ning nõustus statistikaameti andmetega, et apteegikaubad müüvad päris hästi. Statistikaameti andmetel tõusis novembris apteegi- ja kosmeetikakaupade müük 5%. „Päris hästi läheb ka raamatute müük ja seda mitte ainult detsembris vaid kogu aasta,“ märkis juht.

Kuigi Pärnitsa sõnul näitas hiljutine EMORI uuring Tallinna ja Harjumaa kohta hoopis parfümeeriatoodete langust, kuid nende keskuses tegutseval Ideaalkosmeetikal läheb päris hästi. Võimalik, et põhjus peitub ka osalt pikaajalises brändikampaanias, mistõttu on poes tihti allahindlusnädalad.

Paremaks sel poolaastal ei lähe

Lähikuudel jaekaubanduses Ülemiste Keskuse juhi sõnul suurt ei muutu. „Pigem kulutati detsembris palju raha kingituste peale ja võib-olla võeti ka avansse ja seetõttu on jaanuaris veel vähem raha kulutada,“ rääkis ta, kui lisas: „meie erisus on see, et kuna meie suur sihtgrupp elab Lasnamäel on võimalik, et venekeelsetel inimestel ei ole veel kõik jõuluostud tehtud.“ Veebruar tuleb aga kindlasti kurb kuu, nentis Pärnits, kelle sõnul on jaekaubandus ilmselt veel umbes pool aastat sellises seisus.

Jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük vähenes 2009. aasta novembris eelmise aasta novembriga võrreldes püsivhindades 17%, teatas statistikaamet. Kaupade jaemüügi langust mõjutasid enim tööstuskaupade kauplused, kus jaemüük vähenes 2008. aasta novembriga võrreldes 24%. Kõige rohkem ehk 37% vähenes jaemüük spetsialiseerimata tööstuskaupade kauplustes.

Osale arutelus

Toetajad

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

HKScan otsib KATEGOORIAJUHTI

HKScan Estonia AS

27. september 2017

Tarkvara

Innovatiivne ja suurte võimalustega Microsoft Dynamics NAV keskmistele ja suurtele ettevõtetele

Dynamics NAV on Microsofti majandustarkvaradest globaalselt enim müüdud ja kiiremini arenev lahendus, mida on viimasel kümnendil jõuliselt arendatud.

Jaekaubandus – kas valida jäik või paindlik laoarvestuse meetod?

Kaalutud keskmine kui lihtsamini hallatav meetod jaekaubanduses, on enam levinud kui FiFO, sest võimaldab lihtsustatud laoliikumist ning kiire jaemüügi puhul üliolulist miinusesse müüki.

Statistika

Teabevara