Valio: 2009 oli meile ekspordi rekordaasta

Meie ekspordimahud kasvasid mullu 15%, suurem osa kasvust tuli Venemaalt ja Itaaliast, märkis Valio Eesti ekspordidirektor Elar Ollik.

"Ekspordime peamiselt juustu ning selles osas oli 2009. aasta meile rekordaastaks," sõnas Ollik. "Meie ekspordimahud kasvasid aastaga ligi 18%," lisas ta.

Olliku sõnul ekspordivad  nad juustu peamiselt Venemaale, Itaaliasse ja Soome, lisaks võib Võrus toodetud juustu osta Kreekas, Küprosel ja Belgias.

"Suurimad turud on aga endiselt Venemaa ja Itaalia ning nendelt turgudelt tuli ka suurem osa kasvust. Alanud aastal me siiski niivõrd suurt ekspordimahtude kasvu ei oota. Eesmärgiks oleme seadnud 2009. aasta koguste säilitamise," rääkis Ollik. 

Ettevõte ekspordib värskeid piimatooteid peamiselt Lätti ja Leetu. Neil turgudel vähenesid eelmisel aastal Valio ekspordimahud umbes 10%.  Ka alanud aasta tuleb ekspordidirektori sõnul keeruline.

"Kui nüüd Läti ja Leedu langust arvestada, siis eelmise aasta ekspordi kogukasv jääks 15% juurde," sõnas ekspordidirektor.

Ollik rääkis, et mis puudutab 2010. aasta ekspordimahte, siis tema usub, et Eesti piimatoodete ekspordi koondmaht võib langeda, kuna tarbijate ostueelistusi välisturgudel juhib odav hind. Eesti praegune toorpiimahind ei võimalda aga odavaid tooteid teha.

"Seega ei pruugi Eesti piimatööstustoodang suuta välisturgudel edukalt konkureerida. Samas näitas 2009. aasta, et hinnad piimasektoris nii Eestis kui välisturgudel muutuvad, teevad seda ruttu ja märkimisväärselt. Seega võib olukord 2010. aasta novembris oluliselt erineda meie tänastest hinnangutest," sõnas Ollik.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

8 põhjust, miks valida PilveNAV

PilveNAV on veebipõhine ja kuutasuline majandustarkvara arenevale ettevõttele, mis kasvab koos ettevõttega. Tarkvara on saadaval valmislahendusena ja taskukohase hinnaga.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara