Autor: Kaubandus.ee • 12. jaanuar 2010
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kolme Õe uus peakokk asub püüdma Michelini tärne

Tallinna luksushotelli Kolm Õde restorani peakokana tööle asunud Tõnis Siiguri eesmärk on teenida söögikohale välja Michelini tärn.

"Tahan välja teenida Michelini tärni, mis on alati olnud minu unistus," ütles ta. Hotelli omanik, hollandi ärimees Johannes Wientjes on seadnud eesmärgiks restorani kvaliteeti näitava Michelini tärni teenimise hotelli restoranile selle aasta lõpuks.

Siiguri kinnitusel saab Michelini tärnini jõuda vaid kogu meeskonna ühise pingutuse tulemusena. "Kõik – alustades omanikust ja lõpetades teenindajatega – peavad seda soovima ja selle nimel töötama," lisas ta.

Teise eesmärgina tahab Siiguri muuta Kolme Õe restorani kohaks, mille roogades saab nautida Eesti kõige värskemat toorainet. "Olen alati köögis viimase kliendi lahkumiseni – muudmoodi Michelini tärni ei teeni," märkis ta.

Hotelli juhataja Sebastian Kraemeri sõnul läbib Kolme Õe restoran jaanuaris uuenduskuuri. "Ehitame meie köögi ümber vastavalt kõrgematele standartidele, samuti renoveerime restorani ja muudame selle kontseptsiooni. Uus menüü on valmis veebruaris, siis saab restoran ka omale nime," rääkis ta.

Gastronoomiaauhindade Hõbelusikas jagamisel varem kolm korda oma restorani kategoorias "Parim restoran" peaauhinnale tüürinud ja 2007. aastal tiitliga "Parim kokk" pärjatud Tõnis Siigur asus Kolme Õe peakokana tööle jaanuarist.

Eelmise sajandi algusest pärit söögikohtade hindamine André Michelini poolt jõudis tärnide jagamiseni 1926. aastal. Üks tärn tähistas sellest ajast alates head söögikohta. Veelgi kõrgemat kvaliteeti näitavad teine ja kolmas tärn lisandusid 1930ndate alguses.

Michelini inspektorid reserveerivad laua või toa väljamõeldud nime all, maksavad ise arved ning peavad kirjutama raporti oma kogemusest ja tähelepanekutest veel samal päeval. Selle raporti põhja on Michelini kontsern ise välja töötanud ning põhineb ta sama tüüpi asutuste võrdlusel.

Inspektorid reisivad mööda maailma, keskmiselt einestab igaüks neist aasta jooksul 240 erinevas toitlustuskohas ning ööbib 130 hotellis. Toitlustusasutustes on hindamise aluseks eelkõige toidu kvaliteet, kuid tähtsad on ka teeninduse tase, nõude ja söögiriistade kvaliteet ning söögikoha mugavus. Tärne antakse aga ainult toidu eest, kirjeldab Michelini tärnide tähendust Eesti peakokkade ühenduse koduleht.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757