Hesburger laieneb kriisi kiuste

Soome perekonnale kuuluv kiirtoidukett Hesburger, mis on Baltimaades omataoliste seas suurim, valmistub tänavuseks töörohkeks aastaks.

„Mullu avasime Balti riikides kümme uut toidukohta ja ilmselt avame tänavu sama palju juurde,“ ütles Hesburgeri tegevjuht Kari Salmela Äripäeva rahvusvahelisele uudiskirjale news2biz. Tema sõnul on selleks hea aeg, kuna rendihinnad on all.

„Meil ei ole vaja selleks midagi teha, sest üürileandjad tulevad ise meie juurde. Meil tuleb ainult pakutavate üüripindade seast parimad välja valida,“ märkis Salmela.

Tema ütlusel on suutnud Hesburger Baltimaades suuremast majanduslangusest kõrvale jääda. „Kui üldiselt on käive ühe toidukoha kohta ja klientide hulk võrreldes varasemate aastatega  vähenenud, siis mõnes kohas suutsime näitajaid kasvatada,“ kommenteeris Salmela. 

Baltimaades kalduvad inimesed ostma odavamaid tooteid, mida aga ei saa täheldada Soomes, kuigi samas ei ole pidanud Hesburger Salmela ütlusel kriisi ajal ühtegi kohta sulgema.

Tänavu plaanib kiirtoidukett avada Leedus ja Lätis kolm uut söögikohta ja Eestis peaks juurde tulema kaks uut. Hesburger loob ka iga toidukoha tarvis uue firma, mis teeb kogu ettevõtte raamatupidamise küll kohmakamaks ja nõuab lisaraha, kuid samas ei soovi nad Salmela sõnul takerduda ettevõtte varasemasse ärimudelisse, vaid vajadusel kiiresti vastava toidukoha kehvade tulemuste tõttu sulgeda.

Hesburgeril on praegu 14 toidukohta Leedus, 20 Lätis ja Eesti 21 söögikohta, millest 12 asuvad Tallinnas. 2008. aastal tegi Hesburger Eestis 139 mln krooni eest käivet, saades 7,7 mln krooni kasumit.

 

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Lihtsam viis e-poe loomiseks

Müü oma tooteid kasutades Eesti suurimat pilve-põhist platvormi! Meie võimas e-poe lahendus annab sulle kõik vajalikud tööriistad ehitamaks endale sobiv e-pood.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara