Lihavainen: müügimaks jääb Prismal enda kanda

ASi Prisma Peremarketi tegevdirektori Janne Lihavaineni sõnul tuleb tarbija hinnatundlikkuse tõttu Prismal müügimaks võtta enda kanda.

Lisaks paarimiljonilisele kulule, mida põhjustaks olemasolevate kassa- ja tootehaldussüsteemide ümber tegemine, arvestab Prisma ka müügikatte langusega. Sellega võib müügimaksust tulenev kulusumma ettevõttele kerkida märkimisväärselt veelgi.

"Kuna konkurents jaeturul on äärmiselt tihe ja tarbija väga hinnatundlik, siis ilmselt tuleb Prismal müügimaks võtta enda kanda,“ ütles Lihavain. "Arvestades, et otsus taolise maksu kohta tuli meile ootamatult, siis käesoleva aasta eelarvesse neid kulusid planeeritud ei ole,“ lisas ta.

Lihavaineni sõnul võib müügimaksu mõju olla laiaulatuslikum kui ainult suuremad kulud kaupmeestele. "Majandusoludest tulenevalt toimib enamik jaeettevõtteid üsna piiri peal- kas jõutakse ots-otsaga kokku või mitte. Samas aga ei maksa unustada, et jaeettevõtted on vägagi suured tööandjad ning jaeettevõtete koormuste suurenemine võib suures plaanis anda tagasilööke tööhõives,“ selgitas Lihavainen. Seal juures rõhutas ta, et Prisma Peremarket ei ole koondanud ega põhipalkasid vähendanud. "Räägin hetkel üldisest jaekaubandusest, mitte Prismast,“ ütles ta.

Ka Lihavainen tunnistas, et selged piirid mida müügimaksu mõistes peetakse igapäevasteks ja luksuskaupadeks, on hägused. "Oleme seda teemat pisut uurinud, kuid täit selgust meil veel pole,“ teatas ta.

Müügimaksust loodetavat 150 miljonikroonist tulu linna eelarvesse pidas Lihavainen samavõrd tänamatuks tööks kui iga teist ennustamist. "Maksulaekumine sõltub üldisest majandusolukorrast ja muidugi tööhõivest ning tarbijate kindlusest,“ möönis ta.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

8 põhjust, miks valida PilveNAV

PilveNAV on veebipõhine ja kuutasuline majandustarkvara arenevale ettevõttele, mis kasvab koos ettevõttega. Tarkvara on saadaval valmislahendusena ja taskukohase hinnaga.

Blogid

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara