Lihavainen: müügimaks jääb Prismal enda kanda

ASi Prisma Peremarketi tegevdirektori Janne Lihavaineni sõnul tuleb tarbija hinnatundlikkuse tõttu Prismal müügimaks võtta enda kanda.

Lisaks paarimiljonilisele kulule, mida põhjustaks olemasolevate kassa- ja tootehaldussüsteemide ümber tegemine, arvestab Prisma ka müügikatte langusega. Sellega võib müügimaksust tulenev kulusumma ettevõttele kerkida märkimisväärselt veelgi.

"Kuna konkurents jaeturul on äärmiselt tihe ja tarbija väga hinnatundlik, siis ilmselt tuleb Prismal müügimaks võtta enda kanda,“ ütles Lihavain. "Arvestades, et otsus taolise maksu kohta tuli meile ootamatult, siis käesoleva aasta eelarvesse neid kulusid planeeritud ei ole,“ lisas ta.

Lihavaineni sõnul võib müügimaksu mõju olla laiaulatuslikum kui ainult suuremad kulud kaupmeestele. "Majandusoludest tulenevalt toimib enamik jaeettevõtteid üsna piiri peal- kas jõutakse ots-otsaga kokku või mitte. Samas aga ei maksa unustada, et jaeettevõtted on vägagi suured tööandjad ning jaeettevõtete koormuste suurenemine võib suures plaanis anda tagasilööke tööhõives,“ selgitas Lihavainen. Seal juures rõhutas ta, et Prisma Peremarket ei ole koondanud ega põhipalkasid vähendanud. "Räägin hetkel üldisest jaekaubandusest, mitte Prismast,“ ütles ta.

Ka Lihavainen tunnistas, et selged piirid mida müügimaksu mõistes peetakse igapäevasteks ja luksuskaupadeks, on hägused. "Oleme seda teemat pisut uurinud, kuid täit selgust meil veel pole,“ teatas ta.

Müügimaksust loodetavat 150 miljonikroonist tulu linna eelarvesse pidas Lihavainen samavõrd tänamatuks tööks kui iga teist ennustamist. "Maksulaekumine sõltub üldisest majandusolukorrast ja muidugi tööhõivest ning tarbijate kindlusest,“ möönis ta.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

AccountStudio - lihtsalt kohandatav terviklik äritarkvara

Äritarkvara, mida on võimalik kohandada erinevate nõudmiste ja tegevusaladega väike- ja suurettevõtetele. Tarkvara liidestab ettevõtte e-poe nii, et tehingud e-poes kajastuvad ilma valu ja vaevata nii laos kui ka raamatupidamises.

RTT kaasaegne kassatarkvara

Kassatarkvara oluliseks eesmärgiks on pakkuda kliendile kiiret ja mugavat teenindust. Suureks trendiks on saanud mobiilsus ehk tarkvara saab kasutada ka nutitelefonis või tahvelarvutis. Loe lähemalt, mis on kassatarkvara valikul oluline ning milliseid eeliseid annab RTT kassatarkvara.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara