Soomlaste viinaralli läheneb tippaja tulemusele

Eelmisel aastal Soomes kaks korda tõstetud alkoholiaktsiis on viinud soomlaste alkoholiveo Tallinnast taas 2004. aasta tippaja lähedaste mahtudeni, kirjutab Kauppalehti.

TNS Gallupi värskete andmete järgi kasvas alkoholiralli Tallinnast aastaga 21 protsenti. Suurem osa toodavast alkoholist on õlu ja teised lahjad alkoholid. Õlle vedu Eestist suurenes 27 protsenti ja long drinki vedu koguni üle 50 protsendi. Vaid kanget alkoholi toodi kaasa varasemast vähem.

Alkoholitootja Pernod Ricardi Soome tütarfirma juhi Tarja Uitti sõnul oli enne jõule Tallinna laevadel ralli nii raju, et jäi vaid üle imestada, kas Soomes üldse veel long drinki müüakse.

Kõige rohkem toodi Eesti-reisilt alkoholi kaasa aastail 2004-05, kui Eesti liitumine Euroopa Liiduga võimaldas alkoholi vabalt tooma hakata. Nüüd on vedu lähenemas 2004. aasta kogustele.

Eelmise aasta jaanuarist oktoobrini kahanes restoranide käive 5,9 protsenti, alkoholimüüja Alko müük jäi 3,6% võrra aastatagusest väiksemaks. Kahe hitt-toote – Koskenkorva viina ja long drinki müük kukkus lausa kolinal.

Uitti sõnul ei ole alkoholile kulutatud raha hulk kahanenud, juuakse rohkem kodus ja varasemast sagedamini reisilt toodud alkoholi.

Soome tõstis eelmisel aastal kaks korda alkoholiaktsiisi, jaanuaris ja oktoobris, kummalgi korral 10%. Oktoobrikuisest maksutõusust lootis riik teenida 63 miljoni eurot lisaks.

Uitti küsis Kauppalehtis, kas riik on loodetud lisa kätte saanud. "Kui ametlik tarbimine kahaneb neli protsenti aastas, siis uusi maksutulusid vaevalt koguneb. Maksutõusuga suurendatakse vaid huvi muude ostukanalite vastu," tõdes ta.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

8 põhjust, miks valida PilveNAV

PilveNAV on veebipõhine ja kuutasuline majandustarkvara arenevale ettevõttele, mis kasvab koos ettevõttega. Tarkvara on saadaval valmislahendusena ja taskukohase hinnaga.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Blogid

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara