Jaemüük detsembris 15% väiksem kui aasta eest

Jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük vähenes 2009. aasta detsembris eelmise aasta detsembriga võrreldes püsivhindades 15%, teatas statistikaamet.

Eelnevatel kuudel 17% piires püsinud jaemüügi vähenemine aeglustus detsembris mõnevõrra.

Detsembris oli jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük ligi 5 miljardit krooni. Kaupade jaemüügi langust mõjutasid enim tööstuskaupade kauplused, kus jaemüük vähenes 2008. aasta detsembriga võrreldes 24%. Kõige rohkem ehk 35% vähenes jaemüük muudes spetsialiseeritud kauplustes, kus müüakse arvuteid ja nende lisaseadmeid, fotokaupu, mänge ja mänguasju, prille, optikakaupu, ajalehti, kirjatarbeid jm.

Endiselt püsib müük tugevas languses ka majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjalide kauplustes, kus jaemüük vähenes neljandiku.

Märkimisväärselt aeglustus langus tekstiiltoodete, rõivaste, jalatsite ja nahktoodete kauplustes, kus jaemüük vähenes 2008. aasta detsembriga võrreldes 12%. Nende kaupluste jaemüügi languse aeglustumisele avaldas mõju 2008. aasta väga madal võrdlusbaas.

Detsembris aeglustus ka mõnevõrra langus toidukaupade kauplustes. Alates juulist vähenes nende kaupluste jaemüük iga kuu stabiilselt 9% võrreldes eelmise aasta vastava kuuga. Novembris kiirenes jaemüügi langus 11%-le ja oli selle tegevusala kaupluste suurim kukkumine aastases võrdluses 2009. aastal.

Detsembris vähenes jaemüük toidukaupade kauplustes 2008. aasta detsembriga võrreldes 8%. Võrreldes 2009. aasta novembriga suurenes detsembris jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük püsivhindades viiendiku. See on tavapärane tõus detsembrikuus, mil toimuvad jõulude ja aastavahetuse suurmüügid.

Jaekaubandusettevõtete müügitulu oli detsembris 5,8 miljardit krooni, millest kaupade jaemüük andis 85%. 2008. aasta detsembriga võrreldes vähenes müügitulu jooksevhindades 15%, 2009. aasta novembriga võrreldes aga suurenes 17%.

Esialgsetel andmetel oli jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük 2009. aastal 54,9 miljardit krooni, jaemüük vähenes 2008. aastaga võrreldes püsivhindades 15%.


Osale arutelus

Toetajad

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

HKScan otsib KATEGOORIAJUHTI

HKScan Estonia AS

27. september 2017

Tarkvara

Innovatiivne ja suurte võimalustega Microsoft Dynamics NAV keskmistele ja suurtele ettevõtetele

Dynamics NAV on Microsofti majandustarkvaradest globaalselt enim müüdud ja kiiremini arenev lahendus, mida on viimasel kümnendil jõuliselt arendatud.

Jaekaubandus – kas valida jäik või paindlik laoarvestuse meetod?

Kaalutud keskmine kui lihtsamini hallatav meetod jaekaubanduses, on enam levinud kui FiFO, sest võimaldab lihtsustatud laoliikumist ning kiire jaemüügi puhul üliolulist miinusesse müüki.

Statistika

Teabevara