TNS Emor: igapäevakaubad kõige odavamad Prismas

TNS Emori igapäevakaupade hinnaseire veebruari tulemuste põhjal osutus ostukorvi maksumus soodsaimaks Prismas.

Uuringusse kaasatud toodetest moodustatud ostukorvi maksumuse erinevused poodide lõikes on võrreldes eelmise aasta teise poolega väiksemaks muutunud ning on sarnased eelmise aasta algusega.

Viie kaupluse keskmisest kõrgemad olid hinnad Selveris 6 protsendi ja Rimis 2,3 protsendi võrra, madalamad Prismas 5,8 protsenti ja Säästumarketis 3,1 protsenti. Maxima hinnad olid viie poe keskmise lähedal.

TNS Emori uuringu andmetel onon paljude toidukaupade hinnad võrreldes eelmise aasta sügisega püsinud samal tasemel.

Kallinenud on piima ja mõningate piimatoodete hinnad, mis septembris toimunud piimasõja käigus kauplustes väga madalale lasti. Võrreldes aastatagusega on aga enamik kaupu Tallinna viies suuremas jaeketis müügil soodsama hinnaga.

Hinnaerinevused poodide lõikes on kõige suuremad juustu, liha ja lihatoodete ning köögi- ja puuviljade osas. Väga sarnane on poodide hinnatase piima ja saia-leiva tooterühmas.

Hinnad fikseeriti 10. veebruaril järgmistes Tallinna kauplustes: Silikaadi Säästumarket, Sõpruse pst Maxima, Kristiine Prisma, Haabersti Rimi ja Tondi Selver.

TNS Emori igapäevakaupade hinnaseiret tehakse kord kuus Tallinna viie suurema jaeketi kauplustes. Igal uuringuperioodil valitakse välja jaekettide konkreetsed poed, kus ostetakse uuringus kaardistatavad tooted. Igas poes ostetakse samu tooteid. Hinnad fikseeritakse kassatšeki alusel.

TNS Emori igapäevakaupade hinnaseire aluseks on pere ühe kuu ostukorv, mis hõlmab pere-eelarves olulisema kaaluga tooterühmi. Ostukorvi arvutamisel tuginetakse statistikaameti pere-eelarve uuringu andmetele tooterühmade tarbitavate koguste kohta ning TNS Emori hinnaseire andmetele.

Uuringusse on kaasatud nii tuntud brändid kui ka odavaimad tooted. Odavaimate toodete hulka võivad sattuda näiteks nii soodushinnaga müüdavad tuntud brändid kui ka jaebrändid. Odavaimad tooted on toodud sisse nendes tooterühmades, kus tarbijate hinnatundlikkus on suur (nt kuivained, piim, puu-köögiviljad jne). Tooterühmades, kus hinna roll on väiksem ja brändi roll suurem (nt kohv, õlu), on uuringusse võetud konkreetsed kaubamärgid. Hetkel kaardistatakse uuringus ligi 40 tooterühma ja ligi 50 toodet.

Osale arutelus

Toetajad

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Lihtsam viis e-poe loomiseks

Müü oma tooteid kasutades Eesti suurimat pilve-põhist platvormi! Meie võimas e-poe lahendus annab sulle kõik vajalikud tööriistad ehitamaks endale sobiv e-pood.

Innovatiivne ja suurte võimalustega Microsoft Dynamics NAV keskmistele ja suurtele ettevõtetele

Dynamics NAV on Microsofti majandustarkvaradest globaalselt enim müüdud ja kiiremini arenev lahendus, mida on viimasel kümnendil jõuliselt arendatud.

Statistika

Teabevara