Soome alkoholipoliitika paneb Eesti vahet reisima

Soome turismi- ja restoraniettevõtteid esindava MaRa tegevjuhi Timo Lappi sõnul piiravad alkoholi aktsiisimaksu tõusud kodumaist restoraniala ja on vesi Eesti veskile, kirjutab Helsingin Sanomat.

Lappi sõnul on Soome alkoholipoliitika ainus nähtav tulemus restoranidesse jäetava raha vähenemine ja reisidelt kaasatoodava alkoholikoguse suurenemine.

Järelevalveteenistuse Valvira väitis värskes uuringus, et alkoholimaksu tulemused on käes, sest alkoholile kuluva raha hulk on kahanenud.

Lappi juhtis tähelepanu, et üldine alkoholile kulunud raha hulk kasvas mullu 5 ja reisidelt kaasatoodavale alkoholile kulunud raha hulk 8 protsenti, sel ajal kui restoranides kahanes müük märkimisväärselt.

Liitrites arvestatuna kasvas reisilt kaasatoodud õlle hulk 27 protsenti. „See on restoranidele suur probleem, sest õlu on restoranide oluline müügiartikkel. Ametivõimude teistsugustest väidetest hoolimata pole alkoholipoliitika andnud soovitud tulemusi,“ märkis Lappi.

Restoranide osaks langeb alkoholi kogukuludest 11 protsenti. Lappi sõnul on rahakasutuse harjumuse muutus võtnud kümne aastaga töö 20 000 restoraniala töötajalt.

Soome alkoholipoliitika tulemusena on sündinud Lappi sõnul sadu seadusevastaselt tegutsevaid ettevõtteid, kellega seadusi järgides pole võimalik konkureerida.

Soome tõstis eelmisel aastal kaks korda alkoholiaktsiisi, jaanuaris ja oktoobris, kummalgi korral 10%. Oktoobrikuisest maksutõusust lootis riik teenida 63 miljoni eurot lisaks.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

8 põhjust, miks valida PilveNAV

PilveNAV on veebipõhine ja kuutasuline majandustarkvara arenevale ettevõttele, mis kasvab koos ettevõttega. Tarkvara on saadaval valmislahendusena ja taskukohase hinnaga.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Blogid

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara