Minimaalne tubakaaktsiis tõuseb 2018. aastaks 41%

Euroopa Nõukogu otsustas tõsta minimaalse sigaretiaktsiisi 2014. aasta 64 eurolt tuhande sigareti kohta 90 eurole, kõik liikmesriigid peavad aktsiisi nõutud tasemele kergitama hiljemalt 2017. aasta lõpuks.

Pärast pikki arutelusid jõudis Euroopa Nõukogu tubaka ja tubakatoodete aktsiisi struktuuri muutvale kokkuleppele 16. veebruariks.

Järsku aktsiisitõusu põhjendatakse rahva tervise kaitsega. Euroopa Nõukogu teatas samas, et direktiivi muutmine kannab ka maksusüsteemu uuendamise, reeglite lihtsustamise ja läbipaistvamaks muutmise eesmärki.

Miinimumaktsiisi tõusu kõrval kerkib ka proportsionaalne aktsiis, praeguselt 57%-lt 60%-le keskmisest müügihinnast.

Eesti sai aktsiisitõusuks üleminekuaja 2018. aastani. Samasuguse üleminekuaja kauplesid välja ka Läti, Leedu, Ungari, Poola, Rumeenia, Bulgaaria ja Kreeka.

Eelmine sigareti aktsiistõus toimus Eestis 1. jaanuaril 2010, ulatudes ligikaudu 5%ni. Alkoholi-, tubaka-, kütuse ja elektriaktsiisi seaduse seletuskiri ütleb, et eeloleval aastavahetusel lisandub sigaretipaki hinnale keskmiselt kaheksa krooni.

2011. aasta aktsiisitõusu tulemusena kerkib sigareti aktsiisimäär Eestis ligikaudu 83 eurole tuhande sigareti kohta ehk 20%, ehkki tubakaaktsiisi tõstmiseks ja selle jupitamiseks on aega viis ja pool aastat.

Lätis on juba praegu iga teine sigaret salakaup. Eestis on salasigaretid rohkem levinud Ida-Virumaal, kuid kõik soovijad saavad neid üsna vabalt osta ka Tallinnast.

Osale arutelus

Toetajad

Seotud lood

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

HKScan otsib KATEGOORIAJUHTI

HKScan Estonia AS

27. september 2017

Tarkvara

Innovatiivne ja suurte võimalustega Microsoft Dynamics NAV keskmistele ja suurtele ettevõtetele

Dynamics NAV on Microsofti majandustarkvaradest globaalselt enim müüdud ja kiiremini arenev lahendus, mida on viimasel kümnendil jõuliselt arendatud.

Jaekaubandus – kas valida jäik või paindlik laoarvestuse meetod?

Kaalutud keskmine kui lihtsamini hallatav meetod jaekaubanduses, on enam levinud kui FiFO, sest võimaldab lihtsustatud laoliikumist ning kiire jaemüügi puhul üliolulist miinusesse müüki.

Blogid

Statistika

Teabevara