Autor: Kaubandus.ee • 25. veebruar 2010
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Lihavainen: tööjõukulud tõmbasid kasumi alla

Kasumi langus oli mullu tingitud sellest, et me ei vähendanud tööjõukulusid. Langust vedas veel ka tihe hinnakonkurents, sõnas Prisma Peremarketi tegevdirektor Janne Lihavainen.

Prisma Peremarketi 2008. aasta kasum oli 65 miljonit krooni,  2009. aastal kukkus ettevõte kasum 319 780 krooni peale. "Üks suur põhjus on kindlasti see, et jätsime oma töötajate põhipalgad samale tasemele ja ei koondanud kedagi. Kui oleksime tõmmanud tööjõukulusid kokku, nagu paljud teised konkurendid, oleksid tulemused mitukümmend miljonit paremad," kommenteeris Lihavainen.

"Tänane masu on aeg, kus näidata, et kui meie väärtustes on kirjas, et peame töötajaid oluliseks, siis me ka käitume sellele lubadusele vastavalt," lisas ta.

Lisaks on mõjutanud tihe hinnakonkurents, oleme oma hinnataset viimase aasta jooksul märgatavalt alandanud, sõnas Lihavainen.

"Mööda ei saa minna ka Mustika keskuse põlengust, sest kuigi avasime oma kaupluse väga kiiresti, oli ülejäänud keskus pikalt kinni mõjutades ka meie klientide arvu," lisas ta. 

"Oleme tulemusega äärmiselt rahul, sest nagu ka ütlesin oli 2009. aasta keeruline nii Eesti majanduses kui ka Prisma Peremarketile.

Lihavainen kommenteeris, et laienemine ja 200 töökoha loomine on tänavu siiski võimalik, kuna me ei ole maksnud oma kasumist dividende mitte ühtegi senti, seega on kõik 10 aasta jooksul teenitud kasum meil endiselt pangakontol alles.  "Selle raha eest saame avada veel mitu Prismat ja pidada veel pikka aega hinnasõda."

"Meie selle aasta eesmärk on positiivne tulemus. Kuna avame 2 uut kauplust, remondime lisaks 2 kauplust ja restoranimaailma, siis on investeeringud sel aastal äärmiselt suured. Samas on tänane aeg hea raha investeerimiseks. Me ei eelda, et uus pood toob investeeringu tagasi esimese paari kuuga. Oleme tulnud Eesti turule aastakümneteks," rääkis Prisma juht.

"Samuti ei tee ma järeleandmisi oma hinnalubaduse osas. Oleme valmis selleks, et tõeline hinnasõda algab alles sel aastal," lisas Lihavainen.

 

 

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757