Autor: Kaubandus.ee • 25. veebruar 2010
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Prisma kasum kukkus kolinal

Prisma Peremarketi 2008. aasta kasum oli 65 miljonit krooni,  2009. aastal kukkus ettevõte kasum 319 780 krooni peale. Käive kahanes aastaga 13%.

Prisma Peremarketi käive 2009. aastal oli 1 809 miljonit krooni, vähenedes eelneva aastaga võrreldes 13% ning langedes 2007. aasta tasemele. Ettevõtte teenis aasta jooksul kasumit 319 780 krooni. 2008. aasta kasumiks kujunes 65 miljonit.

Ettevõtte tegevdirektor Janne Lihavainen peab aasta kõige olulisemateks saavutusteks Prisma kaupluste hinnataseme hoidmist odavpoodidega ühel tasemel ning seda, et siiani on Prisma Peremarketis hakkama saadud ilma põhipalku kärpimata ja koondamata.

„Oleme tulemusega äärmiselt rahul, sest 2009. aasta oli keeruline nii Eesti majandusele, kui ka Prisma Peremarketile,“ ütles ettevõtte tegevdirektor Janne Lihavainen. „Eelmise aasta jaekaubandust ilmestas väga tugev hinnakonkurents. Võib kokkuvõtvalt öelda, et kuigi aasta jooksul oli hinnavõrdlustes kord Piibeleht all ja Vestman peal ning siis jälle vastupidi, suutsime suure osa ajast pakkuda Prismas linna kõige soodsamaid hindu. Ja seda mitte kampaaniapakkumiste käigus, vaid igapäevaselt.“

Lisaks hinnakonkurentsile mõjutasid Prisma tulemusi Mustika keskuse põleng ning Säästukaardi kadumine. „Kuigi avasime Mustamäe Prisma pärast põlengut üsna kiirelt, mõjutas ülejäänud keskuse pikk kinniolek siiski ka meie kaupluse müüke,“ nentis Lihavainen. Samas toob positiivse muutusena Lihavainen välja Mustamäe Prisma ümberehituse.

Üheks aasta olulisimaks saavutuseks peab Lihavainen seda, et siiani on hakkama saadud põhipalku vähendamata ja töötajaid koondamata.“Kui sunniksime koondamiste ja palkade vähendamisega oma töötajaid kulutusi kärpima, oleks kahepalgeline oodata samaaegselt müükide tõusu ja olukorra paranemist,“ sõnas ettevõtte tegevjuht. 

Vaatamata üldisele majanduslangusele, tihedale hinnakonkurentsile ja Mustika keskuse põlengule suutis Prisma Peremarket 2009. aastal teenida 319 780 krooni kasumit. Ettevõtte käive kahanes aastaga 13%.

 2010. aastal keskendub Prisma Peremarket uute üksuste avamisele väljaspool Tallinna ja pealinnas asuvate kaupluste uuendamisele. „Investeerime oma kasumi uutesse kauplustesse ja uutesse töökohtadesse. Sel aastal avame uued poed Tartus ja Narvas, luues umbes 200 uut töökohta.“ lisas Lihavainen. Lisaks laienemisele uuendab ettevõte kahte Prismat ja restoranimaailma Tallinnas.

Kogu kontserni käive 2009. aastal oli 182 859 miljonit krooni, vähenedes 1,2%. Kontserni kasumiks kujunes 4 225 miljonit krooni. Kokku on ettevõttel  1 598 kauplust, neist 10 Baltikumis ja 7 Venemaal. Eestis tegutsevad SOK tütarettevõtetena AS Prisma Peremarket ja AS Sokotel, mis tegutseb Sokos Hotel Viru kaubamärgi all.

 Prisma on Põhjamaade juurtega SOK-le kuuluv kaubanduskett, mis tegutseb Soome, Eesti, Läti, Leedu ja Venemaa turgudel. Koos Soome tarbijateühistutega moodustab SOK S-Grupi.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757