Milder usub, et müük hakkab kasvama II kvartalist

Baltika juhataja Meelis Milder ütleb lühiusutluses Äripäevale ettevõtte 4. kvartali majandustulemusi kommenteerides, et rahul ta sellega ei ole, kuid teda rõõmustas jaemüügi tulemus.

Kas ettevõtte juhina olete Baltika neljanda kvartali tulemuste üle uhke?

Ettevõtte juhina oleksin 4. kvartali tulemuste üle uhke juhul, kui oleksime jõudnud kasumisse. Seekord jõudsime positiivse tulemuseni siiski üksnes oma suurimas ärisegmendis, jaekaubanduses.

Kvartalit tervikuna mõjutasid samuti mitmed ühekordsed ja meist mittesõltuvad kulud.

Tervikuna jätkasime 4. kvartalis terve aasta kestnud kohanemise ja tulemuste paranemise trendi, mille tulemusel oli 4. kvartal üle pika aja esimene, mil võrreldav tulemus (aastatagusega) oli positiivne.

Kas praegune olukord näitab, et pigem on ettevõte tõusuteel või hoitakse kulusid ja tulusid tasakaalus?

Rõivaäri mõttes uus hooaeg alles algab, mistõttu on keeruline anda hinnangut tarbijate käitumisele alanud aastal. Meie oleme oma plaanid teinud eeldusel, et aasta alguses võrreldavate müükide langus pidurdub ja müügid võivad hakata kasvama teisest kvartalist.

Teine poolaasta peaks tooma kaasa juba stabiilsema tõusu vähemalt osadel meie turgudest. Olles endiselt ettevaatlikud müükide kasvamise osas tervikuna, oleme panustamas oluliselt paremale brutomarginaalile ja oluliselt madalamatele tegevuskuludele. Jaanuari tulemused kinnitavad, et püsime taoliselt planeeritud rajal.

Märkisite, et külmad talvekuud vähendasid müüki? Kas ootasite neljandas kvartalis oluliselt paremaid tulemusi?

Rõivakaubanduses on ilm tavaliselt väga oluline müügi mõjutaja, tänavu oli siiski suurem müügiootus pigem seotud detsembri ja peo- ning pidulikemate toodete ning kingituste müümisega, mis möödunud aastal jäid pigem tagasihoidlikuks.

Ivo Nikkolo kaubamärgi müük kasvab jätkuvalt. Millised on plaanid Nikkologo edasi?

Oleme tõesti uhked, et IN jätkas 2009. aastal kasvamist ka majanduslangusest hoolimata. IN uute poodide kiire käivitumine ja jätkuv müügikasv näitavad, et tarbijate huvi unikaalsete ja kvaliteetsete disainerrõivaste vastu on endiselt olemas.

IN müügikasv on seotud loomulikult ka uute poodide avamisega ning silmapaistvate kollektsioonidega.

Esimesed katsetused IN brändi viimisel uutele turgudele õnnestusid - testmüügid Moskvas olid edukad. Käesoleval aastal valmistame ette sisenemist Ukraina turule.

Järgmine IN pood avatakse muide juba märtsis Riias, kus brändi esimene, 2008. aasta augustis avatud esinduskauplus on käivitunud väga hästi ning bränd on kogunud märkimisväärsel hulgal püsikliente.

Kuidas on märgid, kas tarbimine hakkab elavnema? Millal võiks elavnema hakata?

Meie plaanilisi eeldusi juba kommenteerisin; loodan, et kui selle talve suured soojaarved lõpuks makstud ja Eesti eurolootused täitunud, siis leiavad ka tarbijad rohkem põhjuseid endasse läbi meie toodete investeerida ja endale meelehead teha.

Montoni olümpiakollektsioon on siin heaks näiteks - suurem osa tooteid oli läbi müüdud juba enne olümpiamängude algust,  mis näitab, et inimesed on ka täna valmis tegema lisaks vajadusest tingitud ostudele ka emotsionaalseid oste.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Lihtsam viis e-poe loomiseks

Müü oma tooteid kasutades Eesti suurimat pilve-põhist platvormi! Meie võimas e-poe lahendus annab sulle kõik vajalikud tööriistad ehitamaks endale sobiv e-pood.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara