Martinson: valutut rikastumist naljalt ei leia

Riskikapitalist Allan Martinsoni sõnul ei saa mineviku põhjal tulevikku ennustada, kuid need, kes üritavad valutult rikkaks saada, ei jõua üldjuhul mitte kuhugi.

"Kes üritab valutult rikkaks saada, need üldjuhul ei jõua mitte kuhugi," ütles Martinson eelmisel reedel Äripäeva finantskonverentsil.

Martinsoni andmetel on enamik edukaist firmadest kunagi sündinud kuskil garaažis. 90% plahvatuslikult üle maailma levinud toodetest on tehtud kiiresti, käepäraste vahenditega, mitte tuhandete inimeste arendustöö tulemusena. Tema sõnul pole aga ka praktiliselt mitte ühtegi juhust, kus eduka ettevõtte oleks asutanud üksikisik, tundmatu geenius.

"Garaažist ei alanud kohe edulugu. Esimesed viis aastat on olnud väga rasked," hoiatas Martinson samas.

Esimese viie aasta jooksul tehakse valesamme, peale seda toimub n-ö plahvatus. "Tiim on ettevõtte DNA," rõhutas Martinson, näidates noori Apple'i asutajaid ja küsides, kas kuulajad usaldaksid oma arvuti nende poiste kätte.

Plahvatuslike teenuste ja toodete turule toojatena tõi Martinson eeskujuks Ratmir Timashevit, Forticomi asutanud lätlast Vitaly Rubsteini, leedulast Ilja Laursi ja Aleksei Kostarevi.

Martinson märkis, et kahjuks ei jõudnud ta praeguseks miljardikroonise käibe saavutanud Forticomi õigel ajal investeerida.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

8 põhjust, miks valida PilveNAV

PilveNAV on veebipõhine ja kuutasuline majandustarkvara arenevale ettevõttele, mis kasvab koos ettevõttega. Tarkvara on saadaval valmislahendusena ja taskukohase hinnaga.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Blogid

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara