Janne Lihavainen: olukord on paranenud

Prisma juht Janne Lihavainen ütles Äripäevale, et võrreldes eelmise aasta lõpuga on jaekaubanduse olukord tõesti paranenud.

„Kui kõrvutame tulemusi eelneva aasta müügiga, oleme oma müügiindeksitega eelmise aasta kevade tasemel,“ täpsustas ta.

„Mõneti üllatust tekitab statistikaameti väide, nagu poleks müük kahanenud toidukaupade, jookide ja tubakatoodete jaemüügile spetsialiseerunud kauplustes. Kui vaadata AC Nielseni jaanuarikuist uuringut, on kõik nimetatud kategooriad, välja arvatud tubakatooted, eelmise aastaga võrreldes endiselt languses,“ analüüsis Lihavainen.

„Kui aga rääkida Prisma Peremarketist, siis eelmise aasta jaanuariga võrreldes me üldisest müügikasvust veel rääkida ei saa, kuigi müük on läinud sügisega võrreldes paremaks,“ ütles ta.

Lihavainen märkis, et oma osa mängib siin tõik, et Prisma kaupluste arv jäi mullu eelnevaga samale tasemele. „Tasub välja tuua, et eelmisest aastat 12% paremini on müünud spordikaubad. Oleme rahul ka teiste tarbekaupade müükidega. Oma osa on siin Rocca al Mare Prisma suurel müügikasvul ning Mustamäe Prisma ümberehituse heal käivitumisel,“ tõi Lihavainen välja põhjusi.

Samuti rõhutas ta, et käibelangus on Prisma kauplustes suurem kui tükimüügiline langus. "Oleme viimase aastaga oma hinnataset märgatavalt alandanud, et täita klientidele antud lubadust soodsaima ostukorvi osas,“ sõnas Prisma juht.

„Taas on hakanud kostma positiivseid noote. Juhul kui tarbijate kindlustunne kasvab, hakkab kasvama ka tarbimine, mis omakorda hakkab suurendama tööhõivet,“ vastas Lihavainen küsimusele, milliseid muudatusi on ta kaubanduses viimastel kuudel täheldanud.

Osale arutelus

Toetajad

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

HKScan otsib KATEGOORIAJUHTI

HKScan Estonia AS

27. september 2017

Tarkvara

Innovatiivne ja suurte võimalustega Microsoft Dynamics NAV keskmistele ja suurtele ettevõtetele

Dynamics NAV on Microsofti majandustarkvaradest globaalselt enim müüdud ja kiiremini arenev lahendus, mida on viimasel kümnendil jõuliselt arendatud.

Jaekaubandus – kas valida jäik või paindlik laoarvestuse meetod?

Kaalutud keskmine kui lihtsamini hallatav meetod jaekaubanduses, on enam levinud kui FiFO, sest võimaldab lihtsustatud laoliikumist ning kiire jaemüügi puhul üliolulist miinusesse müüki.

Statistika

Teabevara