Veebruaris püsis jaemüük stabiilses languses

Jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük vähenes 2010. aasta veebruaris nii jaanuari kui ka eelmise aasta veebruariga võrreldes, teatas statistikaamet.

Eelmise aasta lõpus alanud jaemüügi languse aeglustumine jätkus ka tänavu jaanuaris, mil jaemüük vähenes eelmise aasta vastava kuuga võrreldes 11%.

Veebruaris püsis jaemüük stabiilses languses, vähenedes kümnendiku. Mullu oli just veebruaris jaemüügi langus kõige suurem — 19%.

Veebruaris oli jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük 3,8 miljardit krooni.

Kaupade jaemüügi langust mõjutasid enim tööstuskaupade kauplused, kus jaemüük vähenes eelmise aasta veebruariga võrreldes 14%. Kõige rohkem ehk 27% vähenes jaemüük majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjalide kauplustes. Eelnevate kuudega võrreldes aeglustus langus spetsialiseerimata tööstuskaupade kauplustes ning muudes spetsialiseeritud kauplustes, kus jaemüük vähenes aastaga 12%. Nende kaupluste jaemüügi languse aeglustumisele avaldas osaliselt mõju 2009. aasta madal võrdlusbaas.

Jaemüük toidukaupade kauplustes on viimastel kuudel olnud küllaltki stabiilne. Veebruaris vähenes see eelmise aasta veebruariga võrreldes 6%.

Võrreldes eelmise kuuga vähenes jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük püsivhindades 5%. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal oli vähenemine 1%.

Jaekaubandusettevõtete müügitulu oli veebruaris 4,6 miljardit krooni, millest kaupade jaemüük andis ligi 85%. Müügitulu vähenes nii jaanuari kui ka eelmise aasta veebruariga võrreldes jooksevhindades 5%.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Erply veebipõhine kassa- ja laotarkvara

Erply on veebipõhine kassa- ja laotarkvara, mis on suunatud hulgimüügi, jaemüügi ja teeninduse valdkonnale. Kõik vajalik on standardlahenduses olemas ning lihtsasti juurutatav.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara