Hinnad tõusid esimest korda 11 kuu jooksul

Tarbijahinnaindeks tõusis 2010. aasta märtsis võrreldes eelmise aasta märtsiga 1,7% ja võrreldes tänavu veebruariga 1,3%, teatas Statistikaamet.

Tegu on esimese tarbijahinnaindeksi tõusuga viimase 11 kuu jooksul, kirjutab Bloomberg.

Viimane tänavuse märtsiga võrreldav hinnahüpe toimus 2008. aasta jaanuaris ehk tegu on viimase 26 kuu suurima hinnatõusuga.

Kaubad olid eelmise aasta märtsiga võrreldes 2,3% ja teenused 0,5% kallimad. Toidukaup oli 1,0% odavam ja tööstuskaup 5,3% kallim.

Kaupade ja teenuste administratiivselt reguleeritavad hinnad on eelmise aasta märtsiga võrreldes tõusnud 10,3% ja mittereguleeritavad hinnad langenud 0,9%.

Eelmise aasta märtsiga võrreldes mõjutasid indeksit kõige rohkem mootorikütuse hinnatõus ning värske köögivilja kallinemine, mille mõju indeksile oli siiski kolm korda väiksem kui mootorikütusel. Mullu sama ajaga võrreldes on enim kallinenud kütteõli (46,7%), millele järgnesid värske köögivili (35,3%) ja mootorikütus (32,7%). Kartul oli 22%, sai 21,9% ja õunad 20,9% odavamad.

Veebruariga võrreldes on kõige rohkem kallinenud värske köögivili (31%), mis oli ka indeksi suurim mõjutaja. Suuremat mõju avaldas veel elektri ja soojusenergia hinnatõus. Munad kallinesid kuuga 11,8%.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

8 põhjust, miks valida PilveNAV

PilveNAV on veebipõhine ja kuutasuline majandustarkvara arenevale ettevõttele, mis kasvab koos ettevõttega. Tarkvara on saadaval valmislahendusena ja taskukohase hinnaga.

Blogid

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara