Autor: Kaubandus.ee • 8. aprill 2010
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Poeketid rabavad võidu ostjate järele

Kuigi töötuks jäänud või palgakärpe üle elanud ostja suhtub kulutamisse aupaklikumalt, ei pea poeketid paljuks tarbijaid kõikvõimalike ostukampaaniatega hullutada.

Tallinna ja Tartu Kaubamajas algas eile igakevadine osturalli, Euroopa suur ehitusmaterjalide müüja Bauhaus avab homme Lasnamäel uhiuue kaupluse. Selverites algasid OHHOO-päevad aprilli alguses ning XL Säästumarketit reklaamitakse Tallinna teede juures lausa elavjõuga ehk poodi kutsub kotletti ostma lapseohtu neiu.

Täna võib aga tihedamaks rebimiseks minna Euronicsi Mustamäe poes, kus elektroonika- ja tehnikakaupade oksjonil on kõigi toodete alghinnaks üks kroon.

Kollaste kilekottidega ka vaesemale ostjale tuntuks saanud Stockmann korraldab enda legendaarse kollase hulluse nädala pärast.

Stockmanni Tallinna kaubamaja turundusjuhi Erica Järve sõnul on ajalugu näidanud, et kaubanduskettidele on erinevad "päevad" ja "rallid" alati kasulikud. Isegi siis, kui on majanduskriis, saab kampaaniapingutus kuhjaga tasutud.

Viie päevaga kuu käive

"Hullud päevad algavad järgmisel nädalal. Varem on need kestnud neli, sel korral viis päeva. Võin öelda, et kuigi aastas on 12 kuud ja kampaania kestab sellest vaid 4-5 päeva, teenime nende päevade jooksul terve ühe kuu käibe. Isegi kriisiaastal," märkis Järv.

"Hea meel on tõdeda, et ostujulgus ei ole kliente maha jätnud. Edukalt müüvad nii tehnikatooted kui ka reisid. Kõrgelt hinnatakse ka hea kvaliteediga toidu- ja tööstuskaupu," lausus A-Selveri juhatuse liige Andres Heinver. Ta ei salga, et kampaaniate eesmärk on käibe suurendamine.

"Küll aga ei oleks müügikampaaniateks suurendatud kaubavalikuga pidev opereerimine mõistlik kaupluse jaoks ning ei oleks huvipakkuv ka kliendile," lisas Selverite juht.

Samas ei arvanud Heinver, et sooduskampaaniaid võiks või peaks väga sageli korraldama.

"Pidevatel igakuistel sooduskampaaniatel ei ole ilmselt tulevikku, alati peab suutma klienti millegi heaga üllatada ning suurte kampaaniate vahele peab jääma ka rahulikumat ostlemisaega," lisas ta.

Huvi varasemast suurem

ASi Tallinna Kaubamaja juhatuse esimees Raul Puusepp ütles, et nende eile alanud osturalli on jaekaubanduse lahutamatu osa olnud aastaid.

"Ei saa öelda, et korraldame seda headel või halbadel aegadel. Võib-olla pisut on muutunud klientide eelistused. Näiteks praeguse osturalliga pakume pisut rohkem igapäevavajadustele suunatud tooteid ja kaupasid kui näiteks kaks aastat tagasi. Sel ajal oli pisut enam meeleolukaupasid ja hetkeemotsiooni loovaid kaupu," meenutas Puusepp.

Samas tundvat kliendid sooduskampaaniate vastu varasemast veelgi rohkem huvi.

"Hinnatundlikkus on suurem. Täiesti normaalne," tähendas kaubamajade juht.

Bauhausi näol uue konkurendi saava ASi Rautakesko juhatuse esimees Alo Ivask tõdes, et teatud tarbijate kindlustunnet ta poes tajub, kuid nende äri on siiski "pikema vinnaga". Nemad annavad täna välja K-Rauta kevadkataloogi, samuti avas ettevõte nädal aega tagasi Haabersti uuendatud kaupluse.

"Mõnevõrra on kriis leevenemas, kuid enne järgmist aastat ma uut kasvu ei prognoosiks. Samas ei saa ma jätta rõhutamata, et hinnad on praegu tõepoolest varasemaga võrreldes oluliselt soodsamad," kinnitas Ivask.

"Nii kogenud rahvusvahelised tegijad on nad küll, et kindlasti on nad läbi kalkuleerinud, et turg ei jää igaveseks madalaseisu," kommenteeris Ivask Bauhausi tulekut.Bauhausist ei õnnestunud Äripäeval kommentaari saada.

ajalugu

meedia tähelepanu äratanud kampaaniad 2001. aastalSelverloositi välja perereis Lapimaale, millele lisati 20 000 krooni reisirahaETKSelge Sott - 1000kroonise ostu eest sai 100kroonise tasuta ostu kupongiPrimo2=3 - osa tooteid sai osta 3, ent maksma pidi kahe eestAllikas: Äripäev

taust

Jaemüügi langus üle kümnendikuJaemüük vähenes eelmise aasta jaanuariga võrreldes 11%, veebruaris püsis jaemüük stabiilses languses, vähenedes kümnendiku. Mullu oli just veebruaris jaemüügi langus kõige suurem — 19%.Veebruaris oli jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük 3,8 miljardit krooni. Kaupade jaemüügi langust mõjutasid enim tööstuskaupade kauplused, kus jaemüük vähenes eelmise aasta veebruariga võrreldes 14%. Kõige rohkem ehk 27% vähenes jaemüük majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjalide kauplustes.Võrreldes eelmise kuuga vähenes jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük püsivhindades 5%.Jaekaubandusettevõtete müügitulu oli veebruaris 4,6 miljardit krooni, millest kaupade jaemüük andis ligi 85%.Allikas: statistikaamet

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757