Poeketid rabavad võidu ostjate järele

Kuigi töötuks jäänud või palgakärpe üle elanud ostja suhtub kulutamisse aupaklikumalt, ei pea poeketid paljuks tarbijaid kõikvõimalike ostukampaaniatega hullutada.

Tallinna ja Tartu Kaubamajas algas eile igakevadine osturalli, Euroopa suur ehitusmaterjalide müüja Bauhaus avab homme Lasnamäel uhiuue kaupluse. Selverites algasid OHHOO-päevad aprilli alguses ning XL Säästumarketit reklaamitakse Tallinna teede juures lausa elavjõuga ehk poodi kutsub kotletti ostma lapseohtu neiu.

Täna võib aga tihedamaks rebimiseks minna Euronicsi Mustamäe poes, kus elektroonika- ja tehnikakaupade oksjonil on kõigi toodete alghinnaks üks kroon.

Kollaste kilekottidega ka vaesemale ostjale tuntuks saanud Stockmann korraldab enda legendaarse kollase hulluse nädala pärast.

Stockmanni Tallinna kaubamaja turundusjuhi Erica Järve sõnul on ajalugu näidanud, et kaubanduskettidele on erinevad "päevad" ja "rallid" alati kasulikud. Isegi siis, kui on majanduskriis, saab kampaaniapingutus kuhjaga tasutud.

Viie päevaga kuu käive

"Hullud päevad algavad järgmisel nädalal. Varem on need kestnud neli, sel korral viis päeva. Võin öelda, et kuigi aastas on 12 kuud ja kampaania kestab sellest vaid 4-5 päeva, teenime nende päevade jooksul terve ühe kuu käibe. Isegi kriisiaastal," märkis Järv.

"Hea meel on tõdeda, et ostujulgus ei ole kliente maha jätnud. Edukalt müüvad nii tehnikatooted kui ka reisid. Kõrgelt hinnatakse ka hea kvaliteediga toidu- ja tööstuskaupu," lausus A-Selveri juhatuse liige Andres Heinver. Ta ei salga, et kampaaniate eesmärk on käibe suurendamine.

"Küll aga ei oleks müügikampaaniateks suurendatud kaubavalikuga pidev opereerimine mõistlik kaupluse jaoks ning ei oleks huvipakkuv ka kliendile," lisas Selverite juht.

Samas ei arvanud Heinver, et sooduskampaaniaid võiks või peaks väga sageli korraldama.

"Pidevatel igakuistel sooduskampaaniatel ei ole ilmselt tulevikku, alati peab suutma klienti millegi heaga üllatada ning suurte kampaaniate vahele peab jääma ka rahulikumat ostlemisaega," lisas ta.

Huvi varasemast suurem

ASi Tallinna Kaubamaja juhatuse esimees Raul Puusepp ütles, et nende eile alanud osturalli on jaekaubanduse lahutamatu osa olnud aastaid.

"Ei saa öelda, et korraldame seda headel või halbadel aegadel. Võib-olla pisut on muutunud klientide eelistused. Näiteks praeguse osturalliga pakume pisut rohkem igapäevavajadustele suunatud tooteid ja kaupasid kui näiteks kaks aastat tagasi. Sel ajal oli pisut enam meeleolukaupasid ja hetkeemotsiooni loovaid kaupu," meenutas Puusepp.

Samas tundvat kliendid sooduskampaaniate vastu varasemast veelgi rohkem huvi.

"Hinnatundlikkus on suurem. Täiesti normaalne," tähendas kaubamajade juht.

Bauhausi näol uue konkurendi saava ASi Rautakesko juhatuse esimees Alo Ivask tõdes, et teatud tarbijate kindlustunnet ta poes tajub, kuid nende äri on siiski "pikema vinnaga". Nemad annavad täna välja K-Rauta kevadkataloogi, samuti avas ettevõte nädal aega tagasi Haabersti uuendatud kaupluse.

"Mõnevõrra on kriis leevenemas, kuid enne järgmist aastat ma uut kasvu ei prognoosiks. Samas ei saa ma jätta rõhutamata, et hinnad on praegu tõepoolest varasemaga võrreldes oluliselt soodsamad," kinnitas Ivask.

"Nii kogenud rahvusvahelised tegijad on nad küll, et kindlasti on nad läbi kalkuleerinud, et turg ei jää igaveseks madalaseisu," kommenteeris Ivask Bauhausi tulekut.Bauhausist ei õnnestunud Äripäeval kommentaari saada.

ajalugu
meedia tähelepanu äratanud kampaaniad 2001. aastal
Selver
loositi välja perereis Lapimaale, millele lisati 20 000 krooni reisiraha
ETK
Selge Sott - 1000kroonise ostu eest sai 100kroonise tasuta ostu kupongi
Primo
2=3 - osa tooteid sai osta 3, ent maksma pidi kahe eest
Allikas: Äripäev

taust
Jaemüügi langus üle kümnendiku
Jaemüük vähenes eelmise aasta jaanuariga võrreldes 11%, veebruaris püsis jaemüük stabiilses languses, vähenedes kümnendiku. Mullu oli just veebruaris jaemüügi langus kõige suurem — 19%.
Veebruaris oli jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük 3,8 miljardit krooni. Kaupade jaemüügi langust mõjutasid enim tööstuskaupade kauplused, kus jaemüük vähenes eelmise aasta veebruariga võrreldes 14%. Kõige rohkem ehk 27% vähenes jaemüük majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjalide kauplustes.
Võrreldes eelmise kuuga vähenes jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük püsivhindades 5%.
Jaekaubandusettevõtete müügitulu oli veebruaris 4,6 miljardit krooni, millest kaupade jaemüük andis ligi 85%.
Allikas: statistikaamet

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

8 põhjust, miks valida PilveNAV

PilveNAV on veebipõhine ja kuutasuline majandustarkvara arenevale ettevõttele, mis kasvab koos ettevõttega. Tarkvara on saadaval valmislahendusena ja taskukohase hinnaga.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Blogid

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara