Jaemüügi langus märtsis 17 kuu madalaim

Jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük vähenes märtsis mullusega võrreldes püsivhindades 9%, mis on viimase 17 kuu madalaim näit.

Jaemüügi langus võrreldes eelmise aasta sama kuuga on aasta algusest alates püsinud suhteliselt stabiilne. Jaanuaris vähenes jaemüük eelmise aasta sama kuuga võrreldes 11% ja veebruaris 10%. Märtsis oli jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük 4,3 miljardit krooni, teatas statistikaamet.

2009. aasta märtsiga võrreldes suurenes kaupade jaemüük kolme tegevusala kauplustes: toidukaupadele, jookidele ja tubakatoodetele spetsialiseerunud kauplustes (44%), kasutatud kaupade kauplustes (11%) ning apteekides ja kosmeetikatarvete kauplustes (5%).

Toidukaupade, jookide ja tubakatoodete jaemüügile spetsialiseerunud kaupluste müügi kasvule avaldas mõju 2009. aasta väga madal võrdlusbaas. Samas selle tegevusala kaupluste müügi kasv kaupade jaemüüki oluliselt ei mõjuta, sest tegevusala osatähtsus on väga väike, tänavu märtsis oli see 2%.

Kaupade jaemüügi langust mõjutasid märtsis enim tööstuskaupade kauplused, kus jaemüük vähenes 2009. aasta märtsiga võrreldes 15%. Kõige rohkem ehk 27% vähenes jaemüük majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjalide kauplustes.

Eelnevate kuudega võrreldes aeglustus veelgi langus spetsialiseerimata tööstuskaupade kauplustes ning tekstiiltoodete, rõivaste, jalatsite ja nahktoodete kauplustes. Neis kauplustes vähenes jaemüük aastaga 8%, mis oli väiksemaid langusi viimase pooleteise aasta jooksul.

Märtsis aeglustus mõnevõrra ka müügi langus toidukaupade kauplustes. Kui jaanuaris ja veebruaris vähenes nende kaupluste jaemüük eelmise aasta sama kuuga võrreldes 6%, siis märtsis oli vähenemine 4%.

Võrreldes eelmise kuuga suurenes jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük püsivhindades 13%. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal oli suurenemine 1%.

Jaekaubandusettevõtete müügitulu oli märtsis 5,3 miljardit krooni, millest kaupade jaemüük andis 82%. Eelmise aasta märtsiga võrreldes vähenes müügitulu jooksevhindades 3%, eelmise kuuga võrreldes aga suurenes 14%.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

AccountStudio - lihtsalt kohandatav terviklik äritarkvara

Äritarkvara, mida on võimalik kohandada erinevate nõudmiste ja tegevusaladega väike- ja suurettevõtetele. Tarkvara liidestab ettevõtte e-poe nii, et tehingud e-poes kajastuvad ilma valu ja vaevata nii laos kui ka raamatupidamises.

RTT kaasaegne kassatarkvara

Kassatarkvara oluliseks eesmärgiks on pakkuda kliendile kiiret ja mugavat teenindust. Suureks trendiks on saanud mobiilsus ehk tarkvara saab kasutada ka nutitelefonis või tahvelarvutis. Loe lähemalt, mis on kassatarkvara valikul oluline ning milliseid eeliseid annab RTT kassatarkvara.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara