"Made in" päritolumärgistus võib saada riietel kohustuslikuks

Toote päritolule viitava "made in" märgistuse kasutamine Euroopas müüdavatel riietel peaks olema kohustuslik, rõhutab Euroopa Parlament täna vastu võetud eelnõus.

"Made in" märgised on praegu vabatahtlikud ja praktikas sõltub nende kasutamine kohalikest seadustest. Samas on nt USAs, Kanadas ning Jaapanis "made in" märgise kasutamine rangelt reguleeritud. Parlamendi liikmete arvates tuleb riik päritolumärgisel muuta kohustuslikuks ka ELis, et vältida tarbijate eksitamist märgistega, mille järgi on riided valmistatud EL liikmesriigis, mitte kolmandates riikides nagu Hiina või Pakistan.

Praegune ELi õigusakt tekstiiltoodete märgistamise osas piirdub ainult tekstiilkiudude nimetuste ühtlustamisega ja kiukoostise märgistamisega.

Kuigi algselt pidi parlament täna hääletama vaid Euroopa Komisjoni tehnilisi ettepanekuid, mille eesmärk on vähendada uute kiudude turulejõudmise aega, siis saadikud muutsid selle poliitiliseks ettepanekuks, mille peamine eesmärk on muuta riigi märkimine päritolumärgisel kohustuslikuks.

Aitamaks tarbijatel teha teadlikumaid valikuid, palusid parlamendiliikmed komisjonil esitada kahe aasta jooksul aruanne ja vajadusel õigusakti ettepanek võimalike uute märgistusnõuete kehtestamise kohta liidu tasandil. Aruandes tuleks uurida hooldusnõuete (hetkel vabatahtlik) ning riiete ja jalanõude suuruse ja ohutusnõuete (süttivus, võimalikud allergeenid) märgistuse ühtlustamist.

Resolutsiooni poolt hääletas 528, vastu 18 ja erapooletuks jäi 108 saadikut.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

8 põhjust, miks valida PilveNAV

PilveNAV on veebipõhine ja kuutasuline majandustarkvara arenevale ettevõttele, mis kasvab koos ettevõttega. Tarkvara on saadaval valmislahendusena ja taskukohase hinnaga.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Blogid

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara