LHV soovitab Tallinna Kaubamaja aktsiaid osta

Ehkki oma põhivaldkondades, milleks on kaubamajad ja supermarketid, teenis Tallinna Kaubamaja miinust nii äri- kui ka puhaskasumis, soovitab LHV ettevõtte aktsiaid osta.

Järgneb LHV analüütiku Nils Vaikla kommentaar Tallinna Kaubamaja I kvartali tulemustele.

Tallinna Kaubamaja avaldas müügitulemused juba 12. aprillil. Kaubamaja müüginumbrid langesid 2010. aasta I kvartalis aastaga 6%, mis vastas meie ootustele. Tulemusi mõjutas sesoonsus, kuna I kvartal on jaekaubanduses enamasti aasta nõrgim.

Oodatust suurem oli ettevõttel müüdud kaupade kulu, mis andis kaubamaja brutokasumiks 22,9 miljonit eurot ning brutomarginaaliks 21,5%. Brutokasum tuli seetõttu 6% alla meie ootuste.

Kaubamaja jäi I kvartalis väiksesse ärikasumisse. Ärikasumit teenis peamiselt kinnisvara ärisegment, ärikasumisse jäi ka autokaubanduse segment. Tallinna Kaubamaja põhilised segmendid, kaubamajade ning supermarketite ärisegment, olid miinuses nii ärikasumi kui ka puhaskasumi poolest. Jalatsikaubandus on endiselt nõrk.

Tulemusi mõjutasid Läti Selverite sulgemisega seotud kulud 1,3 miljonit eurot, mis viis Tallinna Kaubamaja kokkuvõttes 0,4 miljoni euro suurusesse puhaskahjumisse. Selveri puhaskasum Eestist oli 0,6 miljonit eurot.

Meie prognoosisime ettevõtte puhaskasumiks 1,1 miljonit eurot. Arvestamata Läti Selverite ühekordseid kulusid, vastasid I kvartali tulemused meie ootustele.

Järgnevatel kvartalitel prognoosime käibe ning kasumimarginaalide paranemist, kui majanduse sisenõudlus hakkab vaikselt kosuma. Kaubamaja märkis I kvartali majandusaruandes, et märtsikuu kaubamajade ärisegmendi müügitulu oli eelmise aastaga samal tasemel, mis näitab, et müük on stabiliseerumas.

Positiivne on Kaubamaja tulemuste juures, et ettevõte on suutnud aasta jooksul tegevus- ja tööjõukulusid kärpida. LHV-l on aktsiale “Osta” soovitus ning oleme ettevõtte tuleviku suhtes jätkuvalt positiivselt meelestatud.

Osale arutelus

Toetajad

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Lihtsam viis e-poe loomiseks

Müü oma tooteid kasutades Eesti suurimat pilve-põhist platvormi! Meie võimas e-poe lahendus annab sulle kõik vajalikud tööriistad ehitamaks endale sobiv e-pood.

Innovatiivne ja suurte võimalustega Microsoft Dynamics NAV keskmistele ja suurtele ettevõtetele

Dynamics NAV on Microsofti majandustarkvaradest globaalselt enim müüdud ja kiiremini arenev lahendus, mida on viimasel kümnendil jõuliselt arendatud.

Statistika

Teabevara