Uudla: autoostu buumi aeg tuleb kunagi tagasi

Küllap jõuavad uute autode müüginumbrid kunagi taas 2007. aasta maikuu rekordi tasemele, aga mitte lähiaastatel, prognoosis autode müügi- ja teenindusettevõtete (AMTL) juhatuse esimees Jaak Uudla.

Küll aga võivad Uudla hinnangul müüginumbrid tänavu vaikselt kasvama hakata tänu sellele, et kolm aastat tagasi buumi ajal liisitud autosid hakatakse välja vahetama uute vastu.

Täna kolm aastat tagasi AMTLi avaldatud andmeil müüdi 2007. aasta maikuus Eesti kõigi aegade rekordarv uusi sõiduautosid – 3192, kusjuures aasta esimese viie kuuga oli ostetud 37 protsenti rohkem autosid kui 2006. aastal samal perioodil.

Tänavu viie kuuga on kokku müüdud 3075 uut autot ehk viie kuuga vähem, kui ainuüksi rekordkuul 2007. aasta mais. Samas on tänavu alates märtsist uute autode müüginumbrid tasapisi tõusnud – kui märtsis müüdi 645 uut autot, siis aprillis 706 ja mais 769. „Kevaditi ikka müüakse aasta lõikes kõige rohkem autosid,“ lisas Uudla.

Uudla sõnul olid 2007. aasta müüginumbrid seotud majandusbuumiga ja äärmiselt soodsate liisingutingimustega. Kui aga arvestada, et üldjuhul liisitakse autot  kolm-neli aastat, siis peaks tollane buum hakkama mingil määral mõjutama positiivselt ka uute autode müüginumbrit tänavu.

„Kui näiteks kolmandik ei pikenda liisingut, vaid vahetab liisitud auto uue vastu, annab see tõuke müüginumbri kasvule,“ rääkis Uudla. „Vahepeal on ju mudelid vahetunud ja eks paljudele on justkui auasi sõita uuema mudeliga. Samas on siiski üldine tendents, et liisingut tahetakse pikendada.“

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

8 põhjust, miks valida PilveNAV

PilveNAV on veebipõhine ja kuutasuline majandustarkvara arenevale ettevõttele, mis kasvab koos ettevõttega. Tarkvara on saadaval valmislahendusena ja taskukohase hinnaga.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Blogid

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara