Vips esitleb: peatselt näeb midagi uut!

Aasta pärast plaanime uue kontseptsiooniga kaubandusettevõtte turule tuua ning kolme aasta pärast on meil plaan välisturgudele laieneda, sõnas ABC Grupi omanik Jüri Vips.

"Kusagil aasta pärast plaanime uue kontseptsiooniga ettevõtte turule tuua, see on kaubandusvaldkonnas, kuid avalikustame selle sügisel," ütles Vips. Ta ei soovinud hetkel spekuleerida, kas uus ettevõte on seotud toidukaubandusega või mõne muu valdkonna kaubandusega. "See saab igal juhul olema väga põnev ettevõte," lubas ta.

ABC Grupi börsileminekut kommenteeris Vips, et kolme lähema aasta jooksul pole plaanis. "Võib-olla umbes kolme aasta pärast ning praeguse seisuga kindlasti mitte ABC Grupiga," lisas ta.

Väikse firmana pole mõtet börsile minna
"Börsile on mõtet minna siis, kui on plaan välisturgudele minna ja suuremat raha kaasata," lausus Vips.

"Küsimus on selles, et millised ettevõtted me börsiettevõttesse koondame - see sõltub väga palju analüüsist." Tema sõnul peaks ettevõte olema piisavalt suur börsile minnes. Meie arusaamiste järgi 2,5 miljardit miinimum käive, siis on mõtet, selgitas ta.

Praegu tulevad börsile ka meist väiksemad ettevõtted, aga me ei pea seda eriti mõistlikuks, lisas Vips. Samas lähema aasta jooksul juba selgub, et milline kontseptsioon õige on, rääkis Vips.

Vips rääkis, et tõesti 3-4 aastat tagasi oli selline mõte, et ABC Grupiga börsile minna. "Katsetasime enne võlakirjadega, kuid praegu pole see sugugi kindel, et see kõige mõistlikum tee on. Investorid soovivad kindlat ettevõtet, kus nad tahavad, et see ühe alaga tegeleb - on lihtne ja arusaadav. Samas Eesti on jälle nii väike, et ühe kitsa alaga tegeledes pole võimalik nii suur olla," märkis Vips.

Teisel poolaastal jaetarbimine juba kasvab
NG Investeeringute suuromanik Jüri Käo tunnistas, et raske öelda, millega ABC Grupp plaanib aasta pärast turule tulla. "Põhikaubanduse jaeärid on esindatud, ei tea, mida ta mõtleb, aga eks siis sügisel kuuleb."

Mis puutub tarbijate ostujõusse, siis leidis Käo, et ega olukord nii hull polegi. "Pigem on trend selles suunas, et jaetarbimine ikkagi suureneb, mitte väheneb. Jaetarbimise madalseis saab selle aasta esimese poolaastaga mööda ja teisel poolaastal on jaetarbimises juba kasv."

"Küsimus on pigem selles, kas see kasv saab olema kiire või aeglane. Ma prognoosin pigem mõõdukat kasvu mitte mingit kiiret jaetarbimise kasvu. Sellest vaatevinklist võib uus tegija küll turule tulla - igal juhul on parem tulla turule siis, kui turg kasvab mitte, kui turg langeb," rääkis Käo.

Suurettevõtja sõnas, et konkurents toimib turul kogu aeg ning tugevamad kasvatavad alati oma turuosa ja nõrgemad kaotavad. "Kuid väga suurt turu ümberjaotust ma küll ei usu."

Käo rääkis, et kõik, kes praegu elus on, on ikkagi suhteliselt tugevad - nõrgad on juba otsa lõppenud. "Uuel tulijal ei saa kindlasti kerge olema. Kuid ükskõik kui tihe ka turg ei ole, kui on hea toode ja nišš, mida kahjuks ei tea, siis on alati võimalus."

"Kui me vaatame praegust toidu- ja esmatarbekaubanduse olukorda, siis seal on konkurents ülitihe. Erinevate kontseptsioonidega ikka tullakse turule ja proovitakse, aga küsimus on selles, kas tarbijaid on kusagilt juurde võtta," kommenteeris ETK Grupi juht Kati Kusmin Vipsi seni veel salapäraga varjutatud uuendusi.

Konkurents kaubanduses teravneb veelgi
ETK juht rääkis, et turg kasvaks ja ei tekiks turu ümberjaotamist, siis selles osas on ta küll skeptiline.

"Vaadates praegust turuolukorda, kus Eestis töötuse määr on väga kõrge, siis selliste uute kontseptsioonide tulek tähendaks pigem turu ümberjagamist, et mitte n-ö turule lisaraha toomist. Mis tähendab seda, et omakorda kõikide praeguste jaekettide vaheline konkurents teravneb veelgi," tõdes ta.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

8 põhjust, miks valida PilveNAV

PilveNAV on veebipõhine ja kuutasuline majandustarkvara arenevale ettevõttele, mis kasvab koos ettevõttega. Tarkvara on saadaval valmislahendusena ja taskukohase hinnaga.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Blogid

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara