Jaemüügi langus mais aeglustus

Jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük vähenes 2010. aasta mais eelmise aasta maiga võrreldes püsivhindades 5%, teatas statistikaamet.

Jaanuaris vähenes jaemüük eelmise aasta sama kuuga võrreldes 12%, veebruaris 11% ning märtsis ja aprillis 9%.

Mais oli jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük 4,7 miljardit krooni. Kaupade jaemüüki mõjutasid enim tööstuskaupade kauplused, kus langus oluliselt aeglustus. 2009. aasta maiga võrreldes vähenes jaemüük tööstuskaupade kauplustes 6%, aasta alguses oli vastav langus 17%. Kaupade jaemüügi langus võrreldes eelmise aasta sama kuuga aeglustus enamikul tegevusaladel. Eelmise aasta maiga võrreldes suurenes kaupade jaemüük nelja tegevusala kauplustes: toidukaupadele, jookidele ja tubakatoodetele spetsialiseerunud kauplustes, kasutatud kaupade kauplustes, tekstiilitoodete, rõivaste, jalatsite ja nahktoodete kauplustes ning apteekides ja kosmeetikavahendite kauplustes. Toidukaupade, jookide ja tubakatoodete jaemüügile spetsialiseerunud kaupluste müügi suurele kasvule aitas kaasa 2009. aasta väga madal võrdlusbaas. Samas selle tegevusala kaupluste müügi kasv kaupade jaemüüki oluliselt ei mõjuta, sest selle tegevusala osatähtsus on väga väike ? tänavu mais oli see 3%.

Aprillis mõnevõrra kiirenenud langus toidukaupade kauplustes aeglustus taas mais. Jaanuaris ja veebruaris vähenes nende kaupluste jaemüük eelmise aasta sama kuuga võrreldes 6%, märtsis 4% ning aprillis taas 6%. Mais vähenes jaemüük toidukaupade kauplustes eelmise aasta maiga võrreldes 3%.

Võrreldes eelmise kuuga suurenes jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük püsivhindades 7%. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal oli suurenemine 1%. Toidukaupade kauplustes jäi jaemüük eelmise kuuga võrreldes samale tasemele, tööstuskaupade kauplustes aga suurenes kahe protsendi võrra.
Jaekaubandusettevõtete müügitulu oli mais 5,8 miljardit krooni, millest kaupade jaemüük andis 81%. Eelmise aasta maiga võrreldes suurenes müügitulu jooksevhindades 3%, eelmise kuuga võrreldes 8%.

 

Osale arutelus

Toetajad

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

HKScan otsib KATEGOORIAJUHTI

HKScan Estonia AS

27. september 2017

Tarkvara

Innovatiivne ja suurte võimalustega Microsoft Dynamics NAV keskmistele ja suurtele ettevõtetele

Dynamics NAV on Microsofti majandustarkvaradest globaalselt enim müüdud ja kiiremini arenev lahendus, mida on viimasel kümnendil jõuliselt arendatud.

Jaekaubandus – kas valida jäik või paindlik laoarvestuse meetod?

Kaalutud keskmine kui lihtsamini hallatav meetod jaekaubanduses, on enam levinud kui FiFO, sest võimaldab lihtsustatud laoliikumist ning kiire jaemüügi puhul üliolulist miinusesse müüki.

Blogid

Statistika

Teabevara