EL ei keelusta kanamunade tosinakaupa müüki 

Euroopa Parlemndi saadikud ei keelusta kanamunade tosina kaupa müüki ega määrdevõiga Nutella kauplemist.

Euroopa Parlamendi raportöör Renate Sommer, kelle ettepanekuid toiduohutuse ja pakendite selgema märgistuse osas eelmisel EP täiskogul Strasbourgis arutati ning hääletati, selgitas meedias levivat väärinfot ümber lükates, et uus eelnõu ei sea mingeid numbrilisi piiranguid toidukaupade müügile.

EPs arutlusel olev ettepanek muudaks kohustuslikuks toitumisalase märgistuse, sealhulgas energia, rasvhapete, küllastunud rasvhapete, süsivesikute, suhkru ja soola sisalduse selge kajastuse pakendi esiküljel. Mitte mingit ettepanekut, mis näeks ette hoiatussiltide lisamise või mõne toiduaine suisa keelustamise, pole ei tehtud ega arutatud. Toidu märgistuse eelnõu ei puuduta  kanamunade müüki ei  tüki kaupa ega hulgi.

Pakendil saab jätkuvalt näidata ära mitu muna, kuklit või kalapulka karbis on.  Seaduseelnõuga ei muudeta ka mõõdumäärasid ning näiteks kanamunadele kehtestatud suurused: väga suur (73 gr ja enam), suur (63 gr - 73 gr), keskmine (53 gr - 63 gr) ja väike (alla 53 gr) jäävad endiselt kehtima.

Määruse eelnõu oli esimesel lugemisel EP täiskogu istungil 16. juunil. Selle poolt hääletas 559, vastu 54 ja erapooletuks jäi 32 saadikut.  Eelnõu kiiret vastuvõtmist ei ole aga loota ning arutelud võivad kesta kuni 2011. aasta keskpaigani. Lõpliku vastuvõtmise järel on ettevõtetel 3 aastat aega selle sätete rakendamiseks. Väikeettevõtetele (vähem kui 100 töötajat ja kelle aastakäive ja/või aastabilansi kogumaht ei ületa 5 miljonit eurot) antakse määruse rakendamiseks 5 aastat aega.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Lihtsam viis e-poe loomiseks

Müü oma tooteid kasutades Eesti suurimat pilve-põhist platvormi! Meie võimas e-poe lahendus annab sulle kõik vajalikud tööriistad ehitamaks endale sobiv e-pood.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara