Autor: Kaubandus.ee • 19. juuli 2010
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Rimi: kahjum näitab, et me ei nööri tootjaid

Rimi eelmise aasta 61 miljoni krooni suurune kahjum näitab, et me ei ole tootjate osas jõupositsioonil, ütles Rimi Eesti turundusjuht Evelin Mägioja tõrjudes tootjate süüdistusi kaubanduskettide diktaadist.

Mägioja sõnul on jõupositsioon hoopis tarbija käes. "Me nägime, mismoodi tarbijad sõna võtsid, kui neile ei meeldinud, mis Rimi lihaga tegi. Üks asi on lühiajaline aktsioon, aga pikaajaliselt on oluline tarbija enda poole võita ja pakkuda talle, mida ta poelt ootab," lausus Mägioja. Ta lisas, et poode ehitatakse aina juurde, mistõttu on kadumas kettide asukoha eelis konkurentide suhtes. Seepärast tuleb ketil aina enam meelitada hinnaga. Seda ka seetõttu, et inimestel on endiselt raha vähe.

"Eelmisel aastal alanud hinnasõda toimub siiani. Mingi hetk võid sa odavaimat hinda pakkuda kasumi arvelt, aga siis hakkad vaatama, kust ma võiksin kokku hoida. Palgakärpeid ei saa ka lõputult teha, sest seda väiksema maksejõuga on ka sinu tarbija."

Mägioja sõnul on jaekaupmeeste majandustulemustest näha, et kaupmehed võitlevad iseenda ellujäämise eest. Kui siin paar nädalat tagasi ilmusid pealkirjad, et Rimi kahjum oli 61 miljonit, siis on selge, et me ei koori tootja nahka, lisas ta.

Lepingute läbirääkimiste osas tõmbab Mägioja paralleeli pangas laenulepingu sõlmimisega. "Keegi ei alusta meiega läbirääkimisi teemal, et mulle see ja see punkt ei meeldi. Öeldakse, et mine laena mujalt. See võib ülbena tunduda, aga kui tema on enda jaoks välja selgitanud, et tal on sellistel tingimustel kasulik teha kokkulepet ja tal on ka nendel tingimustel piisavalt kliente, siis miks ta peaks järele andma, kui teised tingimused muutuvad tema jaoks kahjumlikus."

Mägioja kinnitas ka Rimile on oluline Eestimaise kauba müük. "Ma arvan et see on nüüd läbikäidud rada," ütles ta. "Kevadine lihateema on kogu meie ettevõttes kõigile, ükskõik mis rahvusest, selgeks teinud, et kodumaist toodangut tuleb eelistada, sest see on tarbijale oluline. Ma ei saa öelda, et meil oleks seda sama palju väärtustatud nagu täna, aga täna on kindlasti Eestimaise toodangu olemasolu igati väärtustatud."

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757