Autor: Kaubandus.ee • 20. juuli 2010
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Indiast läheb luksuskaupade buum kaarega mööda

Vikram Daidyanath eelistab reisida enam kui 4000 miili Londoni, et osta ena lemmikülikonnad (Ermenegildo Zegna omad). Ta saaks ka sõita autoga pool tundi New Delhi luksuskaubamajja, kirjutab Bloomberg loos New Delhi ei saa osa luksusbuumist.

„Välismaal ostlemisel on heaolutunne ja kogu kogemus meeldivam,“ ütles 32aastane Baidyanath, kes ostab Londonis käies ka Burberry särke ja Gucci või Prada kingi. Traditsioonilise meditsiini kompanii Baidyanath Groupi juhatuse esimees ütles, et välismaalt leiab parema valiku ja madalamad hinnad.

Rahvaarvult maailmas teisel kohal oleva India kulutused luksuskaupadele olid mullu kõigest kümnendiku tasemel Hiinaga võrreldes, selgus Bernstein Researchi uuringust.

„India tarbijad ostavad palju luksuskaupu, kuid nad ei osta seda siin (Indias), ütles kaks aastat tagasi Mumbais panganduspiirkonnas Gucci ja Jimmy Choo kaubamärgikaupa müünud jaekaupmees Mohan Murjani, kes loobus sellest tegevusest. „Ma ei näe, et luksuskaupade müük saaks aastakümne vältel hoogsalt käima minna.“

Ta suutis müüa vähem kui 500 dollari eest ruutjala kohta, mida oli poole vähem kavandatust.

Jaapani suuruselt kolmanda kaubamaja Takashimaya käive Tokios ja teistes Jaapani linnades on 1,6 miljonit jeeni ruutjala kohta (18 000 dollarit). Seal kaubamajas on esindatud enam kui sada brändi nagu Bulgari, Cartier, Louis Vuitton, Gucci ja Armani.

 Tiffany & Co. üleilmne müük ruutjala kohta oli 2400 dollarit.

Bernsteini andmetel kulutas mullu India luksuskaupadele umbes 600 miljonit eurot. Hiina ilma Hongkongi, Macau ja Taiwanita kulutas luksusele 6,6 miljardit eurot ja Korea 3,4 miljardit eurot.

Murjani Murjani Group maksis ka prognoositust 60 protsenti kõrgemat renti, kuna valitses sobivate müügikohtade põud. Nüüd tegeleb ta suhteliselt odavate brändide nagu Tommy Hilfiger ja Calvin Kleini kaupade müügiga.

DLF Emoorio kaubanduskeskus on üks väheseid kohti 14 miljoni elanikuga pealinnas, kus sellist brändikaupa nagu Giorgio Armani SpA, LVMH, Jimmy Choo ja Ermenegildo Zegna saab osta. Luksuskaupade müüjatel on ka probleem, et nende müüdav kaup näib olevat ajast maha jäänud.

„Ma arvan, et Indias on kaup ühe hooaja võrra maas,“ ütles Baidyanath. „Mullu suvel Londonis olid paljud asjad kollektsioonis erinevad võrreldes Indias müügil olnuga.“

Bank of America Merrill Lynch & Co. ja Cap Gemini maailma miljonäride uurimuse kohaselt kasvas mullu Indias miljonäride arv 51 protsenti, 126 700ni.

AT Kearney 2007. aasta prognoosi kohaselt peaks India luksuskaupade turg (sealhulgas autod ja lennukid) kasvama 2010. aasta lõpuks 14 miljardi dollarini ja 2015. aastaks 30 miljardi dollarini. 

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757