Avatud Ekspokeskusest suurt tulu veel ei nähta

Tallinna lennujaam tutvustas eile pidulikult avatud ainulaadses Ekspokeskuses Eesti firmade tooteid ja teenuseid, ettevõtjad ise esialgu kahtlevad ärikontaktide loomise edukuses.

 Eesti Ekspokeskuse omanik Eesti Ekspokeskuses ennast eksponeeriva Sunny Team OÜ juhatuse liige Mati Annus tunnistas, et on keskuse väljapanekus veidi pettunud. Ta nentis, et võib-olla on keskuse avamisel lihtsalt liiga palju sagivaid inimesi, kuid esmapilgul on väljapanek väga kitsas ning meenutab pigem suveniiripoodi.

Seni vaid üks kontakt
Kogu kontseptsiooni suhtes on Annus pigem tagasihoidlik hinnangut andma ning suurt edu ja kontaktide tulva messiväljapanekult ta ei looda.

Mehe sõnul on küll üks kontakt keskuse lahtiolekuaja jooksul olnud, kuid see ei olnud tõsiseltvõetav. "Meil on kolmekuuline leping Ekspokeskusega, eks paistab, mis me edasi teeme," ütles Annus.

Baltika: idee meeldib
Kuna Sunny Team ühendab endas seitset väiksemat ettevõtet, mis tegelevad teenuste ja konsultatsioonidega, siis loodab Annus, et Ekspokeskuse kaudu luuakse kontakte äridega, kellele nii siinses ärikeskkonnas kui ka välismaal abiks saaks olla. "Meie ühe äriühingu sihtrühm ongi välisosalusega Eestis asutatud äriühingud, kes vajavad usaldusväärset raamatupidamisteenust Eestis," rääkis Annus.

Ka Baltika finantsdirektori Ülle Järve arvates ei ole nende juba tuntud brändidele Ekspokeskusest suurt tulu tulemas. Küll aga nentis, et talle meeldib idee iseenesest, et ennast säärasel moel eksponeerida.

Baltika Grupi avalike suhete juhi Merit Välba sõnul algas nende koostöö Ekspokeskusega hoopis sel moel, et nad riietasid keskuse töötajad oma rõivastesse. "Siin on meil võimalus näidata oma kõige värskemaid ja uuemaid kollektsioone," märkis Välba.

Kõige rohkem elevust tekitavad eksponaadid keskuses olid Garra rufa'd ehk doktorkalad, keda Dr. Fischi tervise- ja ilusalongi omanik Mats Soomre ka lähemalt tutvustas ning katsuda lasi. Kui teised ettevõtted on messile end näitama tulnud pigem potentsiaalsetele äripartneritele, siis nemad loodavad tema sõnul pigem turiste oma haruldase äriideega lummata ja ilusalongi meelitada.

Business Advisor OÜ juhatuse liige Igor Mölder ütles, et ta tuli vaatama, mida see keskus endast kujutab ning kas tasub oma firma siia tuua. "Seni tundub, et on hea mõte, ega laida osalemismõtteid maha," lisas ta.

Omanik: nägin võimalust
Ettevõtte omaniku Jan Vistiseni hinnangul on Tallinna lennujaamas asuv Ekspokeskus ainulaadne maailmas.

"Nägin võimalust ja siinsete ettevõtete vajadust ning nii keskus sündiski," ütles Eestis juba 1994. aastast tegutsev Vistisen.

"Tallinn sobis seetõttu, et siinsel lennuväljal ei toimunud mitte midagi huvitavat. Võrreldes suurte rahvusvaheliste lennujaamadega on siinne ka piisavalt väike. Kõik reisijad peavad läbima sama koridori - mööduma ka Ekspokeskusest. Ja see on üks paremaid kohti Eestis üldse, kus püüda välismaiste ettevõtjate tähelepanu," rääkis Vistisen. Viie astaga loodab ta koguda väärtusliku andmebaasi Eestiga seotud ärihuvidest ja inimestest nende taga, mida näiteks kaubanduskodadega hiljem jagada.

Number
50 ettevõtet on juba liitunud Ekspokeskusega, mis alustas ülesseadmist kaks kuud tagasi, ruumi on 120 firmale.
5000 kroonist kuus algavad Ekspokeskuse turundusjuhi Egle Raadiku sõnul keskuse näitusepinnad ettevõtjatele.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

8 põhjust, miks valida PilveNAV

PilveNAV on veebipõhine ja kuutasuline majandustarkvara arenevale ettevõttele, mis kasvab koos ettevõttega. Tarkvara on saadaval valmislahendusena ja taskukohase hinnaga.

Blogid

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara