Jaemüük kukkus juunis 7%

Terve selle aasta languses püsinud jaemüük vähenes juunis eelmise aasta sama ajaga võrreldes püsivhindades 7%, teatas statistikaamet.

Jaemüük on võrreldes eelmise aasta sama kuuga püsinud languses kogu käesoleva aasta vältel. Jaanuaris vähenes jaemüük eelmise aasta sama kuuga võrreldes 12%, veebruaris 11%, märtsis ja aprillis 9% ning mais 5%.

Juunis oli jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük 4,8 miljardit krooni. Kaupade jaemüük vähenes mulluse juuniga võrreldes enamikul tegevusaladel, välja arvatud toidukaupade, jookide ja tubakatoodete müügile spetsialiseerunud kauplustes, apteekides ja kosmeetikatarvete kauplustes ning kasutatud kaupade kauplustes.

Toidukaupade, jookide ja tubakatoodete jaemüügile spetsialiseerunud kaupluste müügi suurele kasvule avaldas mõju 2009. aasta madal võrdlusbaas. Samas selle tegevusala kaupluste müügi kasv kaupade jaemüüki oluliselt ei mõjuta, sest selle tegevusala osatähtsus on väga väike, tänavu juunis oli see 3%.

Kaupade jaemüügi langust mõjutasid juunis enim tööstuskaupade kauplused, kus jaemüük vähenes 2009. aasta juuniga võrreldes 8%. Kõige rohkem ehk 14% vähenes jaemüük majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjalide kauplustes.

Jaemüük toidukaupade kauplustes on viimastel kuudel olnud küllaltki stabiilne. Juunis vähenes see eelmise aasta juuniga võrreldes 3%.

Võrreldes eelmise kuuga suurenes jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük püsivhindades 2%. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal jäi aga jaemüük eelmise kuuga võrreldes samale tasemele.

Jaekaubandusettevõtete müügitulu oli juunis 5,9 miljardit krooni, millest kaupade jaemüük andis 81%. Eelmise aasta juuniga võrreldes jäi müügitulu jooksevhindades samale tasemele, eelmise kuuga võrreldes aga suurenes protsendi võrra.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

8 põhjust, miks valida PilveNAV

PilveNAV on veebipõhine ja kuutasuline majandustarkvara arenevale ettevõttele, mis kasvab koos ettevõttega. Tarkvara on saadaval valmislahendusena ja taskukohase hinnaga.

Blogid

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara