Autor: Kaubandus.ee • 16. august 2010
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Lihavainen: laienemisplaane masu kärpinud ei ole

Sel aastal kokku 220 inimesele uue töökoha loov Prisma Peremarket AS liigub vedurina läbi raskuste ja masu keti laienemisplaane vähendanud või edasi lükanud ei ole, kinnitas ettevõtte tegevjuht Janne Lihavainen.

„Võib-öelda küll, et masu meie plaane kärpinud ei ole. Oleme võrreldes konkurentidega alati natuke konservatiivsemad olnud uute kaupluste loomisel,“ rääkis Lihavainen. Ta selgitas, et Prismal on küll konkreetsed plaanid, kuid ei ole võetud eesmärgiks teatud arv poode just konkreetsel aastal avada, pigem sõltub see hea asukoha leidmisest.

Sellel aastal rohkem Prismasid peale Narva ja Tartu ei avata, nentis Lihavainen. „Sellel aastal on see kõik jah. Rohkem lihtsalt ei jõuakski,“ märkis ta. Selle eest on mõlemas linnas tegemist hüpermarketitega, millel müügipinda veidi enam kui 9000 ruutmeetrit ehk umbes sama palju kui Tallinnas Lasnamäel ja Mustamäel asuvates Prismades.

Uute poodide avamisse investeeriti juhi sõnul 100 ja 200 miljoni krooni vahel. Täpsemalt Lihavainen öelda ei tahtnud. Aga miks on Prisma nii edukas, et saab avada kaks suurt poodi? „Ainukene põhjus on see, me loodame saavutada mõlemas linnas sellise müügitaseme, et saame pakkuda nendele inimestele tööd ja selles oleme kindlad, et saame olema edukad. Kui seal on vanad tuttavad konkurendid, kellega saame Tallinnas väga hästi hakkama, miks me siis seal ei peaks saama?“ ütles juht.

Millised saavad olema Prisma majandustulemused Eestis 2010. aasta lõpuks, on Lihavaineni sõnul veel vara ennustada. „Esiteks on oluline vaadata, kuidas müük areneb. Veel ei julgeks midagi ennustada. Oluline on ka see, et kaks uut üksust tähendab palju suuremaid kulutusi ning kui edukad need saavad olema, see on üks otsustav tegur selle aasta tulemuste osas,“ selgitas juht.

Tarbimine üldiselt on Lihavaineni kinnitusel samuti suuna õigeks saanud. „Väga positiive on see, et Prisma on kliente juurde saanud aga keskmine ost ei ole veel sellel tasemel, mis ta headel aegadel oli. Aga tarbimine areneb õiges suunas,“ rääkis ta. Järgmise aasta plaanide kohta ütles Lihavainen, et plaanid on ja kindlasti ka laienemisega seoses, kuid veel on neist täpsemalt vara rääkida. 

Sügisel avab Prisma poe Narvas, kus saab tööd 120 inimest ning 100 inimest võetakse tööle Tartus, kuhu hakatakse töötajaid värbama augusti teises pooles.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757