Kaupmees kardab E-päeva

A-Selveri ASi direktori Andres Heinveri sõnul kardavad kaupmehed 1. jaanuari - pikisilmi oodatud euro-päeva.

Eesti jaemüügiketid on allkirjastanud ausa hinnastamise kokkuleppe ja peavad Andres Heinveri sõnul seega jälgima, et hinnad ei tõuseks. "Kaupmees saab aga vaid lubada, et euro tulekust tingituna hinnad ei muutu, sest äsja käimalükatud hinnaralli juures pole lootustki, et jaanuari hinnad tulevad kokkuleppe aegsetega võrreldavad," arvab Heinver.

Pea ükski suur jaekett pole Heinveri sõnul lubanud endale müügimaksu lisamist Tallinna poodide kaubale, samuti jäid paljud hinnad samaks pärast mullust käibemaksutõusu, aga ka kaupmehe rahakott pole kummist.

"Kaupmeeski tarbib suures koguses üha kallinevat elektrit ja kütust. Kasum on vähenenud ja miinusessegi läinud, aga Eesti tarbija ei kannataks hinnatõusu välja. Ühel hetkel pole mõrude pillide neelamine enam tervislik, sest kaupmees ei saa ju ära surra. Tootja ja tarbija tahavad edaspidigi poes kokku saada. Seega on mastaapse sisseostuhinna tõusu puhul paratamatu, et kaubad ja sellega koos ka igapäevane ostukorv muutuvad kallimaks," kirjutab Heinver arvamusloos.

Kaupmees palub hasartsetel hinnajälgijatel kalendrisse kirja panna, et keset sooja suve teavitasid tootjad ja maaletoojad üksteise võidu hinnatõusudest. Et siis on e-päeval ehk meeles, et kõrgemad hinnad pole tingitud poepidajate soovist euro tulekut enda kasuks keerata ja hindu ülespoole kruvida. 

Andres Heinveri arvamuslugu ilmub homses Äripäevas. 

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara