Kaubamaja II kvartali kasum kasvas hüppeliselt

Tallinna Kaubamaja kontserni II kvartali kasum kasvas mulluselt 13,9 miljonilt kroonilt 77,4 miljonile kroonile.

Käive vähenes viis protsenti, 1,6 miljardile kroonile, teatas ettevõte börsile.

Vaatamata jätkuvast käibe langusest tingitud survele suutis kontsern suurendada
kaupluste rentaablust. 2009. aastal tehtud valusad kärped on end õigustanud ning
loonud tänaseks ettevõttele kindla ja jätkusuutliku aluse. Esimesel poolaastal 
suutis kontsern võrreldes eelmise aasta sama perioodiga kasumit parandada 109,9 miljoni krooni võrra eelkõige palga- ja opereerimiskulude kokkuhoiu arvelt. Tegevuskulude vähendamiseks on suletud ebarentaableid kauplusi, mis teisalt on andnud mõningase panuse käibe langusesse. Paari viimase aasta suure ülevaru probleem on lahendatud, varude tase kontsernis on optimaalne vastates tänasele nõudlusele. Ehkki stardimarginaalid ei ole kasvanud, on allahindlused olnud väiksemad ning võimaldanud kokkuvõttes müüa kaupa kõrgema marginaaliga. Amortisatsioonikulud on langenud seoses 2009. aastal läbi viidud põhivarade allahindlusega. Madalama EURIBORi taseme tõttu vähenes finantskulude
maht võrreldes eelmise aasta sama perioodiga.                                  

Kaubamajade ärisegmendi 2010. aasta esimese poolaasta müügitulu oli 538,0 miljonit krooni, vähenedes eelmise aasta sama perioodiga 
võrreldes 8%. Sellest teises kvartalis oli müügitulu 283,6 miljonit krooni, mis oli 2009. aasta II kvartali tuludest 8% madalam. Kaubamajade kahjum 2010. aasta esimesel poolaastal oli 5,1 miljonit krooni, jäädes aastatagusele tulemusele alla 5,4 miljonit krooni.                                                               

Supermarketite ärisegmendi konsolideeritud müügitulu 2010.aasta esimesel       
poolaastal oli 2,3 miljardit krooni, sellest II kvartali müügitulu oli 1,2 miljardit krooni. Mõlema perioodi müügitulu kahanes võrrelduna eelmise aasta võrreldavate perioodidega 3%. Supermarketite segmendi konsolideeritud maksueelne kasum ning puhaskasum olid  2010. aasta I poolaastal 33,7 miljonit krooni, näidates 
võrrelduna 2009.aasta sama perioodiga 60,2 miljoni krooni suurust kasvu. II kvartali konsolideeritud maksueelne kasum ning puhaskasum oli 43,5 miljonit krooni, kasvades aasta varasema perioodiga võrrelduna 40,7 miljoni krooni võrra.                       

Supermarketite segmendi müügitulu Eestis oli I poolaastal 2,3 miljardit krooni 
(144,7 miljonit eurot), saavutades 2009.aasta võrreldava perioodi taseme. II   
kvartali müügitulu oli 1,2 miljardit krooni (75,4 miljonit eurot), ületades    
eelmise aasta võrreldava perioodi müügitulu 2% võrra. Selveri osakaal vabariigi
spetsialiseerimata kaupluste jaemüügist, kus on ülekaalus toidukaubad, joogid ja
tubakatooted, oli 2010. aasta I poolaastal 18,5%. Eestis teenitud maksueelne   
kasum ja puhaskasum olid 2010. aasta I poolaastal 54,5 miljonit krooni (3,5    
miljonit eurot), millest 44,6 miljonit krooni (2,8 miljonit eurot) teeniti II  
kvartalis. Kasumite kasvud olid aasta varasemate perioodidega võrreldes        
vastavalt 34,3 miljonit krooni(2,2 miljonit eurot) ja 16,0 miljonit krooni (1,0
miljonit eurot). I poolaasta majandustulemustele avaldasid positiivset mõju    
turundustegevused ja müügikampaaniad, millede tulemusena on, vaatamata mõnedes regioonides toimunud konkurentsi tihenemisele, suurenenud klientide hulk. Samal ajal on jätkatud tööd kuluefektiivsusega. Sõlmitud on täiendavaid kokkuleppeid püsikulude alandamiseks ning üle vaadatud kokkuhoiuvõimalused muutuvkuludes.   

Suurim kokkuhoid on saavutatud tööjõuefektiivsuse osas. Tööjõukulud 2010. aasta
I poolaastal olid 11% väiksemad võrrelduna aasta varasema perioodiga. Kasumi   
kujunemisele avaldasid ka mõju uue kaupluse - Rannarootsi Selveri - avamiskulud ning Tallinnas alates käesoleva aasta juunist kehtima hakanud müügimaks.

Selveri müügitulu Lätis 2010. aasta I poolaastal oli 0,2 miljonit krooni (10 000 eurot) võrrelduna 77,9 miljoni krooniga (5,0 miljoni euroga) eelmise aasta
samal perioodil. II kvartalis Lätis müügitulu ei olnud. SIA Selver Latvia 2010.
aasta I poolaasta maksueelne ja puhaskahjum oli 24,8 miljonit krooni (1,6      
miljonit eurot), vähenedes aasta varasema perioodiga võrrelduna 21,7 miljoni   
krooni (1,4 miljoni euro) võrra. Poolaasta kahjumist enamus moodustub          
kontsernisisestest kaupluste haldamisega seotud kulutustest. Kuine             
konserveerimiskulu oli esimese poolaasta lõpuks viidud tasemeni 3,7 miljonit   
krooni (0,2 miljonit eurot), millest kontsernisisesed kulud moodustasid 97%.   

Kinnisvarade ärisegmendi 2010. aasta esimese poolaasta kontserniväline müügitulu oli 19,8 miljonit krooni (1,3 miljonit eurot), kahanedes eelmise aasta sama perioodiga 9% tingituna üüritegevuse vähenemisest Lätis. Segmendi esimese kuue  kuu kasumiks kujunes 51,0 miljonit krooni (3,3 miljonit eurot). See oli eelmise aasta esimese poolaasta kasumist 18,1 miljoni krooni (1,2 miljoni euro) võrra  parem tulemus ja oli peamiselt tingitud Läti tegevuskulude vähenemisest, soodsate intressimäärade tõttu vähenenud finantskuludest ning amortisatsioonikulude vähenemisest.                                            

Autosegmendi 2010. aasta esimese poolaasta müügitulu ilma segmentide vaheliste tehinguteta oli 96,8 miljonit krooni (6,2 miljonit eurot), jäädes 34% alla     
eelmise aasta sama perioodi tuludele. Teise kvartali müügitulu oli 51,1 miljonit
krooni (3,3 miljonit eurot), mis on 40% väiksem aasta tagusest perioodist.     
Tänaseks saavutatud minimaalne kulubaas madalate finantseerimis- ja laokuludega koos parema marginaaliga müügiga aitasid viia segmendi esimesel poolaastal 0,6 miljonit krooniga (0,04 miljonit euroga) kasumisse, aasta tagasi oli segment poolaastaga kahjumis 16,4 miljoni krooniga (1,0 miljoni euroga).

Teises kvartalis teeniti 1,0 miljonit krooni (0,1 miljonit eurot) kasumit, eelmise    
aasta samal perioodil oli kahjum 10,5 miljonit krooni (0,7 miljonit eurot). KIA
sõidukite turuosa Baltikumis oli 6 kuu seisuga 2,75% (aasta tagasi 2,17%), mis 
annab kasvuks rohkem kui 25%.                                                  

Jalatsikaubanduse ärisegmendi konsolideeritud müügitulu 2010. aasta teises     
kvartalis oli 53,0 miljonit krooni (3,4 miljonit eurot) ja esimesel poolaastal 
kokku 91,9 miljonit krooni (5,9 miljonit eurot). Müügitulu kasvas võrreldes    
2009. aasta II kvartaliga 17% ja võrreldes 2009. aasta I poolaastaga 8%. Olulist
rolli käibe kasvus on etendanud SHU jalatsiketi hoogne laienemine, samuti ka   
edukad turundus- ja müügikampaaniad. Esimesel poolaastal avati seniste

Suurtüki kaupluste asemel uued SHU kingakauplused Tallinnas, Tartus, Rakveres, Kuressaares ja Kärdlas. Hästi on tarbijate poolt vastu võetud ka ABC Kinga uued jalatsimärgid ja kaupluste uuenenud kontseptsioon. Suurt tähelepanu on pööratud klienditeeninduse parandamisele. Puhaskasum oli 2010. aasta teises kvartalis 1,0 miljon krooni (0,1 miljonit eurot). 2010. aasta esimese poolaasta puhaskahjum  kokku oli 8,6 miljonit krooni (0,5 miljonit eurot), vähenedes võrreldes 2009. aastaga 20,1 miljoni krooni (1,3 miljoni euro) võrra.

Kahjumi oluline vähenemine saavutati peamiselt ebaefektiivsete kaupluste sulgemise, kaubavaliku parandamise, ettevõtete siseste ümberkorralduste ja töö efektiivsuse tõstmisega. Edukalt on tööle rakendunud ühine logistikakeskus.     

Osale arutelus

Toetajad

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Lihtsam viis e-poe loomiseks

Müü oma tooteid kasutades Eesti suurimat pilve-põhist platvormi! Meie võimas e-poe lahendus annab sulle kõik vajalikud tööriistad ehitamaks endale sobiv e-pood.

Innovatiivne ja suurte võimalustega Microsoft Dynamics NAV keskmistele ja suurtele ettevõtetele

Dynamics NAV on Microsofti majandustarkvaradest globaalselt enim müüdud ja kiiremini arenev lahendus, mida on viimasel kümnendil jõuliselt arendatud.

Statistika

Teabevara